Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• widetrak
    replied
    Spiralsnöre till hundklicker verkar gå att få tag i för en femma! http://trickhundarshop.com/index.php...product_id=102

Lämna en kommentar:

• Henrik-W
    replied
    Ursprungligen postat av pierre.andersson Visa inlägg
    Kul! Vad använder du för att säkra spöna?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Helt fel typ av spiralsladd. Det är en plastklädd vajer som man egentligen har för att låsa fast cycklar med. Den var alldeles för styv och osmidig. Skall hitta på något annat, eventuellt tipset med att göra spiralsladd av grästrimmertråd.

Lämna en kommentar:

• pierre.andersson
    replied
    Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inlägg
    Sådärja, då var premiärturen avklarad! Allt gick bra men jag skall nog planera min packning annorlunda nästa gång. Ett par hjul står också på att-fixa-listan.
    [ATTACH=CONFIG]89963[/ATTACH]

Avstod dock att provbada.

[ATTACH=CONFIG]89964[/ATTACH]
    Kul! Vad använder du för att säkra spöna?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Lämna en kommentar:

• Henrik-W
    replied
    Sådärja, då var premiärturen avklarad! Allt gick bra men jag skall nog planera min packning annorlunda nästa gång. Ett par hjul står också på att-fixa-listan.
    Click image for larger version

Name:	IMG_20160917_090435.jpg
Views:	2
Size:	1,09 MB
ID:	1782499

Avstod dock att provbada.

Click image for larger version

Name:	IMG_20160917_115055.jpg
Views:	1
Size:	1,01 MB
ID:	1782500

Lämna en kommentar:

• Husse0416
    replied
    Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inlägg
    Ny på forumet och halkade in här just på grund av denna tråden! Har varit inne och läst tidigare men nu kände jag att det var dags att ansluta sig.

Lyckades få tag på en Jula-kajak i veckan. Hur? Bra kontakter på Julas huvudkontor i Skara (där jag bor)! Kan också meddela att kajaken kommer att komma tillbaka nästa år enligt källan.

Jag kompletterade min kajak med sits och en 230cm paddel av enklare modell (399:- på Svima.se) som jag hoppas kommer innan helgen. Blir premiärtur på lördag och jag funderar på om man skall klä sig för att bli blöt (dropp från paddel kanske) eller om det är relativt torrt? Hur gör ni?
    Regnbyxor typ Gortex funkar bra, eller vadare. Är det kallt och mycket vågor är det torris som gäller.
    Blöt blir man alltid i kajak även om man inte välter. Man måste oftast gå ned i vattnet vid sjösättningen, vågskvalp, dropp från paddel o fiskegrejor gör att vatten lätt samlas i sittbrunnen.

Träna gärna att ta dig upp i kajaken nu när det är varmt fortfarande.
    Träna på att vurpa och sedan att vända kajaken rätt. Använd samma kläder och flytväst som du kommer använda nör det blir kyligare.
    Lycka till med paddlandet!

Lämna en kommentar:

• Henrik-W
    replied
    Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
    De är ju 21-22grader i vattnet i havet här jag bor... Så jag skulle paddlat naken till jag vant mig elr trillat i.

De gäller ju å "träna" nu innan de blir kallt som fan å trilla i.
    Haha, ja det kanske är lika bra att klä sig för bad, särskilt som nybörjare! Får bara hoppas att det inte är allt för kallt på lördag morgon.

Lämna en kommentar:

• Snöhäst
    replied
    De är ju 21-22grader i vattnet i havet här jag bor... Så jag skulle paddlat naken till jag vant mig elr trillat i.

De gäller ju å "träna" nu innan de blir kallt som fan å trilla i.

Lämna en kommentar:

• Henrik-W
    replied
    Ny på forumet och halkade in här just på grund av denna tråden! Har varit inne och läst tidigare men nu kände jag att det var dags att ansluta sig.

Lyckades få tag på en Jula-kajak i veckan. Hur? Bra kontakter på Julas huvudkontor i Skara (där jag bor)! Kan också meddela att kajaken kommer att komma tillbaka nästa år enligt källan.

Jag kompletterade min kajak med sits och en 230cm paddel av enklare modell (399:- på Svima.se) som jag hoppas kommer innan helgen. Blir premiärtur på lördag och jag funderar på om man skall klä sig för att bli blöt (dropp från paddel kanske) eller om det är relativt torrt? Hur gör ni?

Lämna en kommentar:

• Husse0416
    replied
    Ursprungligen postat av widetrak Visa inlägg
    Hittat en fiskekajak på annan ort till rätt pris. Men hur skickar man ett paket som är 4 m långt och väger över 30 kg på något rimligt ekonomiskt sätt?
    Kolla med Bussgods men jag misstänker att kajaken är för lång?
    Annars kan det vara enklast och billgast att köra själv o hämta den?
    Knepigt för säljaren att embalera och skicka iväg den.

Lämna en kommentar:

• MadZz
    replied
    Ursprungligen postat av widetrak Visa inlägg
    Hittat en fiskekajak på annan ort till rätt pris. Men hur skickar man ett paket som är 4 m långt och väger över 30 kg på något rimligt ekonomiskt sätt?
    Prova en sökning här, fraktjakt.se.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
10 svar
16 003 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Classe69