Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jula fiskekajak
Collapse
X
-
Spiralsnöre till hundklicker verkar gå att få tag i för en femma! http://trickhundarshop.com/index.php...product_id=102
-
Ursprungligen postat av pierre.andersson Visa inläggKul! Vad använder du för att säkra spöna?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Helt fel typ av spiralsladd. Det är en plastklädd vajer som man egentligen har för att låsa fast cycklar med. Den var alldeles för styv och osmidig. Skall hitta på något annat, eventuellt tipset med att göra spiralsladd av grästrimmertråd.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inläggSådärja, då var premiärturen avklarad! Allt gick bra men jag skall nog planera min packning annorlunda nästa gång. Ett par hjul står också på att-fixa-listan.
[ATTACH=CONFIG]89963[/ATTACH]
Avstod dock att provbada.
[ATTACH=CONFIG]89964[/ATTACH]
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lämna en kommentar:
-
-
Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inläggNy på forumet och halkade in här just på grund av denna tråden! Har varit inne och läst tidigare men nu kände jag att det var dags att ansluta sig.
Lyckades få tag på en Jula-kajak i veckan. Hur? Bra kontakter på Julas huvudkontor i Skara (där jag bor)! Kan också meddela att kajaken kommer att komma tillbaka nästa år enligt källan.
Jag kompletterade min kajak med sits och en 230cm paddel av enklare modell (399:- på Svima.se) som jag hoppas kommer innan helgen. Blir premiärtur på lördag och jag funderar på om man skall klä sig för att bli blöt (dropp från paddel kanske) eller om det är relativt torrt? Hur gör ni?
Blöt blir man alltid i kajak även om man inte välter. Man måste oftast gå ned i vattnet vid sjösättningen, vågskvalp, dropp från paddel o fiskegrejor gör att vatten lätt samlas i sittbrunnen.
Träna gärna att ta dig upp i kajaken nu när det är varmt fortfarande.
Träna på att vurpa och sedan att vända kajaken rätt. Använd samma kläder och flytväst som du kommer använda nör det blir kyligare.
Lycka till med paddlandet!
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inläggDe är ju 21-22grader i vattnet i havet här jag bor... Så jag skulle paddlat naken till jag vant mig elr trillat i.
De gäller ju å "träna" nu innan de blir kallt som fan å trilla i.
Lämna en kommentar:
-
De är ju 21-22grader i vattnet i havet här jag bor... Så jag skulle paddlat naken till jag vant mig elr trillat i.
De gäller ju å "träna" nu innan de blir kallt som fan å trilla i.
Lämna en kommentar:
-
Ny på forumet och halkade in här just på grund av denna tråden! Har varit inne och läst tidigare men nu kände jag att det var dags att ansluta sig.
Lyckades få tag på en Jula-kajak i veckan. Hur? Bra kontakter på Julas huvudkontor i Skara (där jag bor)! Kan också meddela att kajaken kommer att komma tillbaka nästa år enligt källan.
Jag kompletterade min kajak med sits och en 230cm paddel av enklare modell (399:- på Svima.se) som jag hoppas kommer innan helgen. Blir premiärtur på lördag och jag funderar på om man skall klä sig för att bli blöt (dropp från paddel kanske) eller om det är relativt torrt? Hur gör ni?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av widetrak Visa inläggHittat en fiskekajak på annan ort till rätt pris. Men hur skickar man ett paket som är 4 m långt och väger över 30 kg på något rimligt ekonomiskt sätt?
Annars kan det vara enklast och billgast att köra själv o hämta den?
Knepigt för säljaren att embalera och skicka iväg den.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av widetrak Visa inläggHittat en fiskekajak på annan ort till rätt pris. Men hur skickar man ett paket som är 4 m långt och väger över 30 kg på något rimligt ekonomiskt sätt?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Docboy82Hej. Skenan som visas på bilden antar jag är skenan som givaren till ekolodet ska sitta på. Har sökt...2 Foton2025-04-26, 13:01
-
av AmialaJa det är tajt där. Min båt är modell -17 så sannolikt lite annorlunda; men skickar bild på hur jag...1 Foto2025-04-13, 20:51
-
av MonkfishVar inte direkt nöjd med Helix5an som följde med båten. Efter mycket mätande och lite installation så...1 Foto2025-04-12, 07:19
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
|
10 svar
16 003 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()