Att bygga om en Flipper 620.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att bygga om en Flipper 620....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av TAMTAM
    Då kanske du får nåt! mvh

    G.Loomis - Fear No Fish

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av The Loomis Man
      Fin båt joj, du får ta med mig ut på havet nån dag när jag sitter och inväntar nästa buss mot mörrum i karlskrona
      Javisst! Men du får hoppa av 1 mil öster om Karlskrona, där du ser en lång och stor vik, där inne bor jag.
      http://teamjoj.blogspot.com/

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av TAMTAM
        Varierar nog från fall till fall, oftast är det inga problem alls har rivit ut och ändrat kraftigt i flera HT båtar aldrig märkt ett problem, du ska veta att plastlaminat om rätt gjort från början är fantastiskt starkt nåt enastående faktiskt.
        Går att göra mängder av tillbehör förstärkningar fästen osv tar aldrig slut ett utmärkt alternativ till olika metalldelar, själv gör jag allt i plast till mina båtar där det är möjligt, hyfsat lätt och superstarkt samt underhållsfritt i de flesta fall.
        Sysslar man med båtar är det mycket användbart
        Det är ett ganska häftigt material, jag har extremt lite erfarenhet av att plasta så jag kan behöva lite vägledning där!

        Jag har inte hunnit ut och testat att trolla lax med den men den är väldigt effektiv på spinnfiske efter gädda har jag märkt.

        Av någon anledning så får jag inte igång min Sportpilot+, fattar inte varför den inte går igång, inte ett liv, pip eller blink
        Bifogade filer
        http://teamjoj.blogspot.com/

        Kommentera


        • #14
          Provar du plast är det bara att använda fantasin till vad du ska göra, åka till Biltema, deras plast är helt ok riktigt bra faktiskt och prisvärd glöm inte ett riktigt gasfilter för allt i världen samt någorlunda bra förhållanden för härdningen dvs runt 20 grader.
          Vid plastning är det viktigt att tänka på att alltid förbereda/klippa till samtliga ingående mattor samt lägga upp dessa i ordning så det stämmer när du börjar, är A och O mycket viktigt när du väl blandat finns ingen tid för sånt.
          Efter ett tag vågar man sej på allt svårare och större projekt, grisgöra visst men det är alltid lika kul att lossa färdiga grejor ur formen för slutfinish.
          Angående sportpiloten du har väl inte glömt säkringen? låter dumt jag vet men det händer konstigt om den är heldöd, har en själv tycker inget vidare om den blir nog en Simrad eller dyrare Ray framöver.
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

          Kommentera


          • #15
            Tack för plast tipsen!

            Piloten funkade kanon senast den användes för ca ett år sedan, måste gå igenom eldragningen igen. Hade en liten söt brunett med mej när jag installerade den, hon distraherade mej lite..... Annars tycker jag Sportpiloten funkar perfekt med tanke på priset tog bara ett tag att lära sig hitta rätt inställning.
            http://teamjoj.blogspot.com/

            Kommentera


            • #16
              Har du lärt upp henne att tackla spöna?
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

              Kommentera


              • #17
                Hon har inte varit med ute på laxtrolling än, skulle vara en jävligt vacker syn att se henne, 1,60 lång, stå och bända hem en vilt rusande och hoppande lax med en 7000 rulle i nävarna. Hon tog en gädda på ca 4 kg förra veckan, det gjorde hon snyggt så det var värt en belöning!
                http://teamjoj.blogspot.com/

                Kommentera


                • #18
                  Flipper 620 och fin brunett... (Yamaha snurra också syns på reglageboxen)
                  Låter som du inte har nåt att klaga på direkt!
                  Lycka till med höstfisket mvh
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av joj
                    Hon har inte varit med ute på laxtrolling än, skulle vara en jävligt vacker syn att se henne, 1,60 lång, stå och bända hem en vilt rusande och hoppande lax med en 7000 rulle i nävarna. Hon tog en gädda på ca 4 kg förra veckan, det gjorde hon snyggt så det var värt en belöning!
                    Passa dig, min hustru har varit ute med mig 3ggr. På dom tre turerna har hon varit med om 3st dubbelhugg, och fått upp 8st laxar. Den största (och första) tog hon i ett dubbelhugg den vägde 13 pannor. Ni kan ju bara gissa kommentarerna när man kommer hem efter en bomtur......

                    Hände iofs i början på 90-talet när laxarna simmade lite tätare än nu

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av TAMTAM
                      Flipper 620 och fin brunett... (Yamaha snurra också syns på reglageboxen)
                      Låter som du inte har nåt att klaga på direkt!
                      Lycka till med höstfisket mvh
                      Nä det är inte mycket att klaga på, Yamaha sitter det där bak, helt rätt, en F100 -03 är det, går som en dröm! Brunetten är jävligt underhållande och 7 år yngre än mej (jag e 25 )

                      Nu är det bara att hoppas på att laxarna vill vara med oxå, en polare tog två st (7&9 kg) sydost om Torhamn i Söndags
                      http://teamjoj.blogspot.com/

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 16:48
                      27 svar
                      13 760 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Mudwater  
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      2 001 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      287 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 19:14
                      34 svar
                      4 229 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 10:40
                      2 svar
                      351 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X