Pris på Crescent 465 m. motor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pris på Crescent 465 m. motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Pris på Crescent 465 m. motor?

    Är sugen på att köpa grannens båt, en Crescent 465 med 15 hk Mariner på. Grannen har erbjudit mig att köpa båten men vill att jag lämnar ett prisförslag. Vad kan vara ett rimligt bud, vill ju kunna hälsa på grannen även efter köpet!

    Ekipaget är från början/mitten 90-talet, båten i bra skick, styrpulpeten följer med men är inte monterad. Båtmotorn har gått i havet, Östkusten, hyfsat skick på motorn.

    De båtar jag sett på blocket etc har antingen varit nyare eller haft större motorer därför har jag lite svårt att komma fram till ett lämpligt bud.

    Min tanke är att köpa ekipaget av grannen, sälja motorn och montera en större motor ca 30-40 hk och naturligtvis sätta dit styrpulpeten.

    Övriga synpunkter på just den båtmodellen tas också tacksamt emot! Tycker den är stabil, rymlig (bred!), höga fribord och lättdriven men kanske inte optimal för öppet hav!

    Så, vad skall jag lämna för bud tycker Ni?

  • #2
    20 laxar kanske?

    Kommentera


    • #3
      Kolla att 465:an har avluftning. Sitter plastpluppar i hål i skrovet. Så att det är den nya modellen. Och känn att den inte är mjuk nånstans. Visst kan du veva på en 30-40 hästare. Men mer fart blir det inte direkt. Beror ju på att skrovet inte är helplanat utan halvplanande. Kraft får du men inte många knop mot 15 hästaren. Bra med stor motorstyrka när man är fler i båten och med last. Stadig men slår hårt i grövre sjö.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

      Kommentera


      • #4
        Tackar för tipsen! Hade ingen aning om att den var halvplanande men som Du skrev, lite kraft är aldrig fel, speceillt inte med 2-3 välutrustade gäddfiskare i båten med allt vad det innebär! "Flest prylar när man dör osv.....!"

        Ska titta närmare på båten i helgen och även ta kontakt med grannen!

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
        26 svar
        13 547 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Klant84
        av Klant84
         
        Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
        20 svar
        1 991 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Amiala
        av Amiala
         
        Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
        2 svar
        284 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
        34 svar
        4 211 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
        2 svar
        347 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Eino
        av Eino
         
        Arbetar...
        X