Linder 400 tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 400 tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Linder 400 tråden

    Här kan ni ösa på med bilder, ideér och berättelser om Linder 400 sportsman....

    Försöker att hitta en realistisk förstabåt
    G.Loomis - Fear No Fish

  • #2
    det var en gång en linder .....
    bf

    Kommentera


    • #3
      http://www.piscatus.com/ - Båten

      Om du inte redan kikat där. Håller på för fullt med min i garaget, bilder kommer på hemsidan när det är klart. Lär dock dröja en vecka eller två.
      sigpic

      Kommentera


      • #4
        Bra initiativ med en Linder 400 tråd. Verkar vara många som äger en sån och ännu fler som vill ha en.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Test005 Visa inlägg
          Bra initiativ med en Linder 400 tråd. Verkar vara många som äger en sån och ännu fler som vill ha en.
          typ så jag tänkte
          G.Loomis - Fear No Fish

          Kommentera


          • #6
            Linder 400 bygge

            Intressant med en 400:a tråd - är det fler som byggt om tillTrollingskutor ?
            Tips - blya fören på båten så går de mkt stabilare i sjön vid lite blåst och fraamför allt om man är ensam...

            Kommentera


            • #7
              Linder

              Funderar på att montera grabbräcke på min Linder i vår, bättre och smidigare för spöhållare och dessutom skönt att ta stöd emot blåsiga dagar. Nu har jag ju redan skruvat fast spöhållare på relingens insida, vilket kommer att resultera i fula hål om hållarna tas bort. Någon som har ett bra fösrlag på hur dessa kan täppas igen på snyggast sätt? Popnit är ju ett alternativ.
              jag kommer även att göra om fästet för ekolodsgivaren, har nu en plywood skiva i aktern som sitter fast i två bultar med vingmuttrar, kallt och bökigt att få dit under kylslagna förhållanden, funderar på en variant som fanns länkad på Pscatus hemsida, en "dörrstopper" som kan fällas upp/ner, såg smutt ut.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Krokko Visa inlägg
                Funderar på att montera grabbräcke på min Linder i vår, bättre och smidigare för spöhållare och dessutom skönt att ta stöd emot blåsiga dagar. Nu har jag ju redan skruvat fast spöhållare på relingens insida, vilket kommer att resultera i fula hål om hållarna tas bort. Någon som har ett bra fösrlag på hur dessa kan täppas igen på snyggast sätt? Popnit är ju ett alternativ.
                jag kommer även att göra om fästet för ekolodsgivaren, har nu en plywood skiva i aktern som sitter fast i två bultar med vingmuttrar, kallt och bökigt att få dit under kylslagna förhållanden, funderar på en variant som fanns länkad på Pscatus hemsida, en "dörrstopper" som kan fällas upp/ner, såg smutt ut.
                Använd en TIGsvets och dra ihop hålen mha lite iläggsstång
                sigpic

                Kommentera


                • #9
                  Vilken storlek på elmotor!

                  Har nyligen köpt min 400:a och fiskat en del med den, men problemet med båten eller fördelen är att det sitter en 20hk 4t i aktern och det är lite surt att hela tiden köra motorn upptiltad. tänkte därför skaffa mig en enmotor som jag kan använda mig av när jag kör runt på de lite grundare vattnet... funderar på en minkota enduro 30... vad tror ni om detta räcker det för att driva båten och hur länge. kör oftast bara korta sträckor i vikarna men tillräckligt för att jag inte ska orka ro eller att jag tycker att det är lönt att köra med den stora motorn ...vad säger ni???
                  www.rixman.se
                  http://monarch-dok.sehttp://monarch-dok.com
                  http://www.miekofishing.se

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Rixman Visa inlägg
                    Har nyligen köpt min 400:a och fiskat en del med den, men problemet med båten eller fördelen är att det sitter en 20hk 4t i aktern och det är lite surt att hela tiden köra motorn upptiltad. tänkte därför skaffa mig en enmotor som jag kan använda mig av när jag kör runt på de lite grundare vattnet... funderar på en minkota enduro 30... vad tror ni om detta räcker det för att driva båten och hur länge. kör oftast bara korta sträckor i vikarna men tillräckligt för att jag inte ska orka ro eller att jag tycker att det är lönt att köra med den stora motorn ...vad säger ni???
                    För framdrivningsförmågan räcker Endura 30 bra, jag har en sån som jag förut använt på både Buster RS och L båda klart tyngre än 400.an men numera på en Linder 355 och den funkar fint för den sortens körning.

                    Med ett 75Ah batteri av förbrukningstyp så kan Du köra ganska mycket innan det kroknar, dessutom är den båten så lättdriben att Du oftast kan köra på dem lägre effektlägena och då drar den inte lika mycket

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    26 svar
                    13 367 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Klant84
                    av Klant84
                     
                    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                    15 svar
                    1 351 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nila
                    av Nila
                     
                    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                    2 svar
                    260 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                    34 svar
                    4 111 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                    2 svar
                    324 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Eino
                    av Eino
                     
                    Arbetar...
                    X