Betr Ekolod & Plotter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Betr Ekolod & Plotter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Betr Ekolod & Plotter

    Skall Skaffa Nytt Ekolod Och Plotter Till Min Nya Båt Som Jag Fortfarande Inte Bestämmt Vilket Fabrikat/typ Det Blir än.
    Ett Krav På Båten är Att Det Skall Finnas Hytt På Båten

    Ekolodet Skall Jag Bland Annat Ha För Att Kunna Hitta Diverse Vrak Och Har Då Funderat På Humminbirds Sidoscannade Ekolod Men Undrar Nu Om Reklamen är överdriven Med "fotoliknande" Bilder Av Botten. Skulle Därför Vara Intressant Att Höra Era Synpunkter På Detta Ekolod Eller Om Ni Kan Föreslå Vilket Ekolod Ni Skulle Föredra Och Varför Ni Föredrar Det. Detsamma Gäller Plotter.
    Tackar På Förhand För Alla Svar Som Kan Göra Mig Lite Mindre Villrådig I Denna Fråga.

  • #2
    Ursprungligen postat av Bo Nilsson Visa inlägg
    Skall Skaffa Nytt Ekolod Och Plotter Till Min Nya Båt Som Jag Fortfarande Inte Bestämmt Vilket Fabrikat/typ Det Blir än.
    Ett Krav På Båten är Att Det Skall Finnas Hytt På Båten

    Ekolodet Skall Jag Bland Annat Ha För Att Kunna Hitta Diverse Vrak Och Har Då Funderat På Humminbirds Sidoscannade Ekolod Men Undrar Nu Om Reklamen är överdriven Med "fotoliknande" Bilder Av Botten. Skulle Därför Vara Intressant Att Höra Era Synpunkter På Detta Ekolod Eller Om Ni Kan Föreslå Vilket Ekolod Ni Skulle Föredra Och Varför Ni Föredrar Det. Detsamma Gäller Plotter.
    Tackar På Förhand För Alla Svar Som Kan Göra Mig Lite Mindre Villrådig I Denna Fråga.
    Med den användningen skulle iaf jag satsa på en Garmin plotter då dem är bra gärna en 10 tummare tex 2010C men 5 tex 292C funkar också bra, sen ett Lowrance ekolod med dubbla givare 50/200 khz (50 vid vrakletning och 200 för allmän lodning) eller båda samtidigt även om inte jag gillar det men det är en smaksak.

    Ska Du loda på större djup så är en hög uteffekt viktigt så välj ett lod med så hög uteffekt som möjligt och kör det INTE i auto läge utan ställ in allt manuellt så får Du bättre resultat. Färgskärm är att föredra även om det kostar mera så är det klart värt det.

    Har ingen koll på det Hummingbird som Du nämner men deras lod har inte varit något vidare förut iaf, men saker ändras så hopperligen kommer någon med erfarenhet och sprider ljus över detta.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
    26 svar
    13 553 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Klant84
    av Klant84
     
    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
    20 svar
    1 991 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Amiala
    av Amiala
     
    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
    2 svar
    284 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Old Firehand  
    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
    34 svar
    4 225 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sundström76  
    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
    2 svar
    349 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Eino
    av Eino
     
    Arbetar...
    X