Linder 460 Arkip Tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 460 Arkip Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • tre S
    replied
    Ursprungligen postat av Hultqvist Visa inlägg
    Har du börjat på projektet?
    Funderar själv på något sådant. Känns inte som man behöver så långt kastdäck, speciellt om man får ner batteriet. Har det stående uppe till höger idag..
    Nej tyvärr.
    Det har varit lite andra saker i vägen så jag ligger rejält efter med mycket nu. Och som det ser ut nu får det nog vänta med bygget ett tag.

    Lämna en kommentar:


  • Hultqvist
    replied
    Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
    Anders är du tankeläsare eller?
    Du beskrev precis den lösningen jag kommer göra på min båt senare i vår
    Har du börjat på projektet?
    Funderar själv på något sådant. Känns inte som man behöver så långt kastdäck, speciellt om man får ner batteriet. Har det stående uppe till höger idag..

    Lämna en kommentar:


  • badpitt
    replied
    Någon som har dragit kabel mellan förarpulpeten och fören på ett snyggt sätt?

    Lämna en kommentar:


  • LobL
    replied
    Har just köpt en Arkip och har lite tillbehör som jag tänkt skaffa, tänkte kolla om någon här har något ligger och vill bli av med? Kastdäck, kapell och fäste för elmotor är väl det som är mest aktuellt just nu. Skicka PM!

    Lämna en kommentar:


  • Lommadösen
    replied
    Hej!
    Jag är på jakt efter ett kapell till min Arkip 460 med enkelpulpet, framförallt till förvaring på trailer men funkar det för transport så e det en bonus. Linders egna kostar en förmögenhet.
    Vad har ni?
    Tar tacksamt emot tips och alternativ.

    Lämna en kommentar:


  • RUSTY HOOK
    replied
    Ursprungligen postat av Lennox Visa inlägg
    Har en Arkip med Evenrude 50 e-tec går som en dröm och drar vilken 4 taktare som helst
    Hade oxå Evinrude 50 tills den blev stulen, grymt kul motor men suzukin som sitter på nu är bättre

    Lämna en kommentar:


  • badpitt
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Funkar säkert jättebra (skönt att få undan batterier) men möjligen lite trängre, svårare att få till på den nya modellen, ffa om man vill ha plats för t ex 160Ah, vilket jag har i min Alumacraft. Mindre än så skulle ge mig batteriångest och sannolikt kortare livslängd med de djupare urladdningarna som följer med en liten batteribank.

    Hur länge räcker 80Ah för dig? Vad har du för spänning i batteriet säg 30 min efter en "vanlig fiskedag"?
    Ankrar du mest eller trollar du timvis...?
    En trollingtur efter gös i 4-5 timmar är inget problem, jag mäter inte volttalet så jag har ingen aning. Mest använder jag motorn för ankring men några gösturer/säsong blir det. Den håller båten på plats upp till ca 5-8 m/s utan problem vid ankring. Jag tänker så att jag kör detta batteri och så får jag se hur länge det håller, det känns onödigt att ha onödigt stort batteri om jag inte behöver. Jag kan lägga i ett större batteri om det skulle behövas. Än så länge har jag kört så ett år, tiden får utvisa om det håller eller inte.

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
    Så här löste jag mitt batteri/elmotorproblem..
    Det funkar jättebra det är den äldre modellen, jag har ett 80 Ah timmars AGM batteri liggandes under plåten.

    [ATTACH=CONFIG]92656[/ATTACH]
    Funkar säkert jättebra (skönt att få undan batterier) men möjligen lite trängre, svårare att få till på den nya modellen, ffa om man vill ha plats för t ex 160Ah, vilket jag har i min Alumacraft. Mindre än så skulle ge mig batteriångest och sannolikt kortare livslängd med de djupare urladdningarna som följer med en liten batteribank.

    Hur länge räcker 80Ah för dig? Vad har du för spänning i batteriet säg 30 min efter en "vanlig fiskedag"?
    Ankrar du mest eller trollar du timvis...?

    Lämna en kommentar:


  • Lennox
    replied
    Har en Arkip med Evenrude 50 e-tec går som en dröm och drar vilken 4 taktare som helst

    Lämna en kommentar:


  • badpitt
    replied
    Så här löste jag mitt batteri/elmotorproblem..
    Det funkar jättebra det är den äldre modellen, jag har ett 80 Ah timmars AGM batteri liggandes under plåten.

    Click image for larger version

Name:	20160320_144406.jpg
Views:	2
Size:	1,06 MB
ID:	1783727
    Senast ändrad av badpitt; 2017-03-06, 13:44.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
26 svar
13 395 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Klant84
av Klant84
 
Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
15 svar
1 358 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Nila
av Nila
 
Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
2 svar
269 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
34 svar
4 130 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
2 svar
327 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Eino
av Eino
 
Arbetar...
X