Linder 460 Arkip Tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 460 Arkip Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • RUSTY HOOK
    replied
    Batterit kan du ha i höger förvaringsbox fram.

    Lämna en kommentar:


  • knoppen
    replied
    Har precis hämtat hem min Arkip och håller på att installerar frontmonterad elmotor nu.

    Elmotorn sitter på plats, nu är frågan vart jag ska göra av batteriet samt eldragningar beroende på vart batteriet kommer att hamna.

    Är det någon som har några tips eller bilder på hur ni har gjort?

    Tackar på förhand.


    Mvh Jonas

    Lämna en kommentar:


  • CoN`
    replied
    Var ute och testade min Arkip för första gången idag och jag måste säga att jag är väldigt nöjd.

    Pigg, stabil, rymlig och väldigt lätthanterlig. Skön att traila och smidig att sjösätta.
    I vattnet är den lite av en gocart och rolig att köra. Jag körde i runt 10m/s och i en del olika vågor.

    I krabbig sjö, alltså korta och aggressiva vågor blir den faktiskt väldigt studsig och stötig och man får antingen dra på och försöka köra över vågorna eller sakta ner men jag tyckte det kändes bättre att slå av och köra lite långsammare.

    I större och längre vågor gick den dock riktigt bekvämt, fällde man reglaget och drog på lite så flög man ganska odramatiskt över vågtopparna och de gångerna man landade lite hårdare så tycker jag den gjorde ett bra jobb att klyva vågorna utan att det skvätte in en massa vatten i båten.

    I lite lugnare vatten gick den väldigt bekvämt såklart.

    Lycka till med era båtköp, jag rekommenderar båten och ger den 4 av 5 fiskespön utefter mina krav, en allroundbåt för spinnfiske, trolling eller vattenlek och alltid på trailer.
    Senast ändrad av CoN`; 2017-03-04, 09:21.

    Lämna en kommentar:


  • Pegu78
    replied
    Jag får plats med ankarlina och ankare i en vanlig batterilåda från biltema.

    Lämna en kommentar:


  • rubby
    replied
    Ett litet Bruce kanske inte är så dumt heller.

    Lämna en kommentar:


  • Pegu78
    replied
    Jag skulle tagit 6,8kg för att vara på den säkra sidan. Jag kör dock en catch som är lite lättare och ligger troligen högre i vattnet, jag klarar mig med ett 2kg bruce ankare med 1m kätting. Min erfarenhet av tallriksankare sen förr är att man behöver mer vikt på dessa för att ligga still.

    Lämna en kommentar:


  • rubby
    replied
    Ja dom är lite dyra men å andra sidan tar dom lite plats. Vilken vikt kommer funka till mitt ändamål?

    Lämna en kommentar:


  • Pegu78
    replied
    Jäklar vad dyra dom var, ett vanligt 5kg tallriksankare från biltema borde funka lika bra? Själv föredrar jag bruce ankare då dom inte sätter sig så in i he**ete som svamp/tallriksankare gör.

    Lämna en kommentar:


  • rubby
    replied
    Funderar på ett "svampankare" till fisket och funderar på vilken storlek man behöver ha till Arkipen?
    Tanken är alltså att det bara skall hålla båten när man just fiskar.

    http://mojoshop.se/84-ankringsloesningar

    Lämna en kommentar:


  • Janoz
    replied
    Tack för tipset Johan!
    Alltid trevlig att få lite inspiration. Kan tänka mig att du får bättre kraft i mothuggen med den sittställningen.

    Om du nu monterar en stol så släng gärna upp en bild på resultatet.

    Ha det fint!

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
26 svar
13 547 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Klant84
av Klant84
 
Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
20 svar
1 990 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Amiala
av Amiala
 
Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
2 svar
284 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
34 svar
4 210 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
2 svar
346 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Eino
av Eino
 
Arbetar...
X