Linder 460 Arkip Tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 460 Arkip Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av rubby Visa inlägg
    Ja jag funderade på det. Finns det inga i metall som har högre styrka?
    Har aldrig uppfattat min i plast från Biltema (på förra båten) som klen med syrafri skruv/mutter förband. Annars finns ju dessa (clamcleat/V-cleat) men ingen av modellerna är starkare än dess infästning i båten.
    Click image for larger version

Name:	clamcleat.jpg
Views:	1
Size:	47,3 KB
ID:	1783520

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Har aldrig uppfattat min i plast från Biltema (på förra båten) som klen med syrafri skruv/mutter förband. Annars finns ju dessa (clamcleat/V-cleat) men ingen av modellerna är starkare än dess infästning i båten.
      [ATTACH=CONFIG]91757[/ATTACH]
      Hur har du fäst skotlåset i båten? Genomgående skruv med mutter på baksidan? Vart har du placerat det?
      Gärna bild om du har.

      Kommentera


      • Inga bilder tyvärr....
        I min förra båt fanns en plan aluminiumyta vid förens "spets" så jag kunde montera genomgående med mutter. Finns inte muttermöjlighet så får nog rostfri "träskruv" i största möjliga dimension användas. Jag skulle nog komplettera med lim, tex Biltemas Plastsvets, ett mma-lim eller ett bra epoxilim för säkra lite mot vibrationer och "mikrorörelser"

        Kommentera


        • Hej!
          Jag har funderat på en 445 Catch men då båten även ska gå som "familjebåt" så är nog ändå Arkip ett bättre val. Nu måste den såklart bli lite fiskeanpassad och jag har tankar på att montera en roterande stol bak och även fram vi kastdäcket som på Catchen. Vi kastdäcket är det inte några konstigheter men där bak, är det någon här som har fixat till något där byggt ett bättre däck med fäste för stol? Lägg gärna upp några bilder på hur ni har gjort.

          Tack på förhand!

          Kommentera


          • en ide vore väl att flytta fram pulpeten och montera en stol på pedestal mellan pulpet och akterbänk....det blir lite stötigare där än på aktertoften vid gång i hög sjö, å andra sidan sitter man bättre i en riktig stol än på de några mm skumgummi som de lyxat till det med på tofterna...

            så skulle nog jag välja att göra om jag mot förmodan skulle skaffa en Arkip... om nu inte båten blir för framtung av det...
            Senast ändrad av byggarn; 2017-02-10, 22:21.
            Never let your memories be greater then your dreams...

            I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

            Kommentera


            • På min å brorsans arkip har vi en balk monterad i aktern där vi har djupriggar och transportspöhållare. http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...d=64&sort=date På den balken är det jävligt gött att sitta, mothuggen blir bättre när man sitter där pga att man sitter högre. Så nu när ni snackar modifikationer och snurrstolar blev jag sugen på att montera en snurrstol på min träbalk/ sketfiske

              Kommentera


              • Tack för tipset Johan!
                Alltid trevlig att få lite inspiration. Kan tänka mig att du får bättre kraft i mothuggen med den sittställningen.

                Om du nu monterar en stol så släng gärna upp en bild på resultatet.

                Ha det fint!

                Kommentera


                • Funderar på ett "svampankare" till fisket och funderar på vilken storlek man behöver ha till Arkipen?
                  Tanken är alltså att det bara skall hålla båten när man just fiskar.

                  http://mojoshop.se/84-ankringsloesningar

                  Kommentera


                  • Jäklar vad dyra dom var, ett vanligt 5kg tallriksankare från biltema borde funka lika bra? Själv föredrar jag bruce ankare då dom inte sätter sig så in i he**ete som svamp/tallriksankare gör.

                    Kommentera


                    • Ja dom är lite dyra men å andra sidan tar dom lite plats. Vilken vikt kommer funka till mitt ändamål?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      15 svar
                      1 359 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nila
                      av Nila
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      270 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 130 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      327 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X