Linder 460 Arkip Tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 460 Arkip Tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tjena, har en fundering kring lanternor! Hur slår jag på den i fören? Ska den i fören åka upp från "plattan"? När jag slår på brytaren tänds bara den bakre.

    Bifogade filer
    Senast ändrad av Granalures; 2021-03-13, 23:16.
    @fisketjat på Instagram
    Skicka din bild och jag publicerar på min profil. Utser veckans fisk varje vecka. Tävlingar/Utlottningar görs även de på sidan. Ta en titt vettja ​​​​​!

    Kommentera


    • Ser ut att vara någon variant av pop up lanterna som säkert tänds samtidigt som akterlanternan.
      Borde vara att den ska tryckas ner en liten bit för att hoppa upp (tänk kulspetspenna).

      Kommentera


      • Tror jag prövade de. Men ska prova igen! Tack för svar
        @fisketjat på Instagram
        Skicka din bild och jag publicerar på min profil. Utser veckans fisk varje vecka. Tävlingar/Utlottningar görs även de på sidan. Ta en titt vettja ​​​​​!

        Kommentera


        • Tror jag prövade de. Men ska prova igen! Tack för svar
          @fisketjat på Instagram
          Skicka din bild och jag publicerar på min profil. Utser veckans fisk varje vecka. Tävlingar/Utlottningar görs även de på sidan. Ta en titt vettja ​​​​​!

          Kommentera


          • Ni som har Arkip 460, har ni löst ett bra ryggstöd för förare som ger ett bra stöd att luta sig mot? Det som går att köpa från linder ser ut att vara nått som ger stöd 20cm upp, och lutar man sig bakåt så lär man trilla bakåt

            Kommentera


            • Köpte båt stol på biltema funkar riktigt bra med ställbart ryggstöd .bra när man fiskar att bara vika ihop stolen så den inte är i väggen.stolen funkar bra sen på berget eller stranden. Mvh


              Kommentera


              • Jag har problem med att få ström till mitt Lonwrance HDS 5 gen 1 lod. Något måste vara glappt eller ge dålig kontakt i Arkipens kopplingar.
                Har försökt leta upp vart felet är. Lodet startar direkt om jag kopplar det på ett batteri med kabeln. Men inte i båten. Var lite glappt ifjol på slutet. Alla övriga funktioner över diagnostiken fungerar men inte lodet. Någon som har haft samma problem och har tips på vart jag ska felsöka eller han bilder på hur kablarna ska dras så jag kan lokalisera vart felet kan sitta??
                Henric Olsson

                http://heinrich1979.blogspot.se/

                Kommentera


                • Hej

                  Är ny på detta Forum.
                  Har nyligen köpt en Linder Arkip 460 och har precis monterat en Minn Kota Terrova.

                  Återstår framförallt att montera heading sensorn (Den vita "pucken").

                  Skulle uppskatta tips och råd om vart på båten man bäst monterar den och vart man lättast tar strömmen till den ifrån.
                  Min tanke nu är att montera den på styrbord reling precis akter om främre grabbräcket.

                  Även andra tips, idéer och bilder kring hela Terrova-montaget såsom batteriplacering, eldragning med mera uppskattas.

                  Tacksam för svar!

                  Kommentera


                  • Tja, det finns ett rör som går från luckan längst fram i båten till luckan där tanken står för elkablar.
                    Vi har dubbla batterier där bensin tanken står men är ju inte optimalt blir ju jäkligt baktung och när man åker själv i så stegrar sig båten när man gasar på från 0 men lägger sig ner och går fint sen!
                    Men man vill ju inte att batterina själl plats i sido luckorna!

                    Kommentera


                    • Ok. Tack för svar!
                      Jo. Skulle inte ha varit dumt med lite mer stuvutrymmen för att få plats med batterierna närmare fören.
                      Du har ingen heading sensor monterad då?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 362 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      15 svar
                      1 351 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nila
                      av Nila
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      260 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 111 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      324 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X