Nån som har koll på hastigheten mark5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nån som har koll på hastigheten mark5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nån som har koll på hastigheten mark5

    Tjena funderar om det är nån som på nått vis har jämfört en givare till mark5 mot gps eller nått?
    Har satt dit mitt men tycker inte riktigt att det stämmer eller jo kanske men vill veta om det är skapligt förlitligt....så att man inte trollar alldeles för fort så att säga så att hinner med

  • #2
    Det är i stort sett ingen idé att jämföra eftersom en vanlig fartgivare inte bara påverkas av båtens fart utan oxå av vattnets rörelse. Den kommer alltid att visa olika om du kör t.ex med eller mot sjön i jämförelse med gps:en.
    Utan gps får man lita på andra saker istället. T.ex. spötopparnas vibrationer eller helt enkelt känslan.
    Mvh Micke

    Kommentera


    • #3
      Spottlogg funka oxå. Släng i något som flyter i fören o ta tiden till det passerar aktern. Båtens längd i meter x2/tiden i sek=båns fart i knop.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

      Kommentera


      • #4
        Ja min känsla är att det går lite för fort trots att jag ligger på ca 1,5knop vist hugger fisken men tycker att jag brukar köra saktare och jag vet ju att det beror på ström vid o massa annat men på ett ca tänkte jag sen får man ju kompensera det hela fins ju så man kan göra det o lodet om man vill ...med då ska jag testa spottloggen får vi se men om man spottar i motvind o får det i skallen då hur ska jag räkna då? Att det blåser för mycket o det är dax att åka hem säg ....tack för svaren

        Kommentera


        • #5
          Använd ett litet metflöte lr liknande. Lättare o se än en spottloska i vattnet. Sen underlättar det o vara 2 pers.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
          1 216 svar
          156 041 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg HenkeW
          av HenkeW
           
          Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
          12 svar
          2 708 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Piscantur stercore  
          Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
          27 svar
          1 989 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg gabbu
          av gabbu
           
          Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
          2 svar
          499 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg profilnamnet  
          Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
          5 svar
          409 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Amiala
          av Amiala
           
          Arbetar...
          X