Lowrance 7 Vilket skall jag köpa behöver råd? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance 7 Vilket skall jag köpa behöver råd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lowrance 7 Vilket skall jag köpa behöver råd?

    Jag skall köpa ett nytt ekolod med gps ,vilket skall man köpa fiskar uteslutande i innsjöar med max djup på 20meter.Det här med att logga rutten man kör är det svårt att ställa in så att man hittar dit nästa gång igen,och behöver man köpa något extra minne till eller speciella sjökort finns det till små sjöar som Ringsjön eller Vombsjön,och till sist blir det lönt att vänta och köpa det på mässan i Jkping extrapris eller?Jag glömde fråga vilken givare jag skall välja?

  • #2
    Tänker du markera bra platser så gör du det med att lägga ut waypoints för att markera gpskoordinater. Gör att du hittar tillbaka nästa gång.
    Navionics Micro sd kort är vad som gäller sen om vomb/ringsjön ingår i det låter jag vara osagt. Ring och hör med lokala fiskebutiker, de borde ha bra koll.

    Kommentera


    • #3
      Min uppfattning är att du inte behöver köpa något sjökort till din plotter om du endast ska använda dem i insjöar här i sverige. Troligtvis kommer det inte innehålla någon data på de sjöar du tänkt fiska i. Jag har själv köpt en 7 HDI som jag får imorgon. Jag hade tänkt köra med ett vanligt microSD och göra egna kartor alternativt snylta på andras inspelade data . Jag har en bekant som har kartlagt hela ringsjön med en HDS 5. Sen har han gjort kartorna i DrDepth.

      http://www.youtube.com/watch?v=HcwPGriEEaU
      Senast ändrad av riny; 2013-04-29, 21:09.

      Kommentera


      • #4
        Precis som Rickard säger, så behövs inge sjökort. Men däremot får man med sjökorten väldigt detaljerade ytter-konturer av alla småsjöar, vilket gör att det blir snyggare när du loggat din data, och lättare att se hur mycket av sjön du missat. Å andra sidan är det väl inte värt 1500 kr, men men..
        Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
        1 216 svar
        156 052 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg HenkeW
        av HenkeW
         
        Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 12:17
        12 svar
        2 709 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Piscantur stercore  
        Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
        27 svar
        1 989 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg gabbu
        av gabbu
         
        Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
        2 svar
        502 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg profilnamnet  
        Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
        5 svar
        409 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Amiala
        av Amiala
         
        Arbetar...
        X