Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har kört med IG i någon månad nu och är väldigt nöjd med resultatet.

Har bara lite småsaker som jag irriterar mig på, bl.a

1. Så hittar jag inte vart jag tar bort uppladdade loggfiler.
    2. Sen så saknar jag att när man har "merged" ett antal filer med låt oss säga en track buffert på 50m, så hittar iaf inte jag någon stans att man kan se i den färdiga filen vilken track buffert filen är skapad med.
    3. Ibland tar det en hisklig tid för IG att slå ihop filerna, vanligtvis bara några timmar men idag har jag väntat i över 12tim för en hopslagning av 4st fjuttiga loggar på 20-30min /st.

Kanske är det så att någon här har svar på mina frågor, Erik kanske .?? =)

Team Gäddexpressen

www.kingofmälaren.se

Kommentera

• Sorry Mikael, men jeg har ikke noen gode løsninger.
      1- dette er ikke mulig i dag
      2- enig, savner dette selv
      3- dette har litt med teknikken å gjøre som gjør beregningen og feilsøker. Min erfaring er at logger med feil i tar veldig lang tid å merge og at logger med stor fysisk avstand i mellom også tar lang tid. Værst er det dersom loggene har litt større avstand enn bufferen. Hvis du feks har to spor med 50 meter i mellom og setter bufferen til 40 meter, tar det lang tid.
      Team Colibri

Kommentera

• Jag har samma problem som Cupra att jag inte får med allt när jag använder merge. Har testat att ändra track buffer med det hjälper inte. Alla loggarna är gjorda under 2 knop då jag trollat när jag loggade dom. Någon som vet vad det kan vara för fel?

Kommentera

• Jeg hadde nettopp en slik sak inne til supporten. Jeg meldte inn en logg hvor en strekning på ca 200 meter av en logg på noen kilometer ikke ga dybdekonturer, og la med link til loggen det gjaldt. Saken ble fikset i løpet av 24 timer.

Jeg ser også at IG og jeg ikke alltid er helt enige om hvor avgrensingen av en innsjø skal være. I noen tilfeller har jeg logget en sjø, og en bra bit av innløps- og utløpselven. IG har en tendens til å dele dette slik at det lages tre kart ut av det som for meg er ett "fiskested".
          Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av jimmy2080 Visa inlägg
            Jag har samma problem som Cupra att jag inte får med allt när jag använder merge. Har testat att ändra track buffer med det hjälper inte. Alla loggarna är gjorda under 2 knop då jag trollat när jag loggade dom. Någon som vet vad det kan vara för fel?
            Är filerna längre än 4 h?

Kommentera

• Kan avslöja att jag testat beta versionen av "Social Map" i Insight Genesis. Vilken jävla mindblow, helt sjukt vad bra det ser ut. Superdetaljerade kartor runt om hela Sverige.

Kommentera

• Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
                Kan avslöja att jag testat beta versionen av "Social Map" i Insight Genesis. Vilken jävla mindblow, helt sjukt vad bra det ser ut. Superdetaljerade kartor runt om hela Sverige.
                Men detta gäller fortfarande bara insjöar etc väl? Inget för skärgården?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Vert Visa inlägg
                  Men detta gäller fortfarande bara insjöar etc väl? Inget för skärgården?
                  Fortfarande är det förbjudet att logga våra kuster, militära hemligheter..

Kommentera

• Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
                    Kan avslöja att jag testat beta versionen av "Social Map" i Insight Genesis. Vilken jävla mindblow, helt sjukt vad bra det ser ut. Superdetaljerade kartor runt om hela Sverige.
                    Hur bar du dig åt? Är det något man kan hämta?

Kommentera

• Kjempebra Tobias, jeg får mase litt på Navico for jeg er veldig nyskjerrig på den selv.

Michael: Navico er som leverandører flest, man må bruke produktene, skrive om de (good and bad, de "gode" leverandørene er ikke ute etter folk som oppfattes som vandrende reklameplakater) og være synlig. Etter en stund blir man enten kontaktet eller så tar man kontakt selv og spør.
                      Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Miller_time, 2025-03-23, 16:17
                      2 svar
                      197 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Miller_time