Ursprungligen postat av Team Colibri
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Ja det kan du, men jeg er enig i at det er "krångligt" (fikk beskjed i en annen tråd om å skrive på svensk...). Du lager kartet i IG som vanlig, og lagrer det på minnekortet som vanlig. Så bruker man et bildebehandlingsprogram for å lage grunnlaget for IMC, kjører det igjennom IMC og lagrer de ferdige overleggene (eng: shapefiles)på det samme minnekortet. På din HDS vil da konturene komme fra IG-filene og overlegget fra IMC-filene. Hvordan det gjøres, kan vi ta en runde på i IMC-tråden dersom det er interesse for det.Ursprungligen postat av badpitt Visa inläggMen är det inte väldigt krångligt? Jag läste lite på den tråden, kan man använda datan från IG?
Siden hele poenget med IG er at det skal være enkelt, blir bruk av IMC kanskje litt på siden av hva den gjennomsnittlige brukeren av IG vil ha.
Poenget var at Navico har teknikken på plass allerede, de må bare koble den sammen med IG.
Kommentera
-
@Team Colibri Kan du förklara djupare hur man gör färglager i IMC? =)
Kommentera
-
Øøøh.... Skal se hva jeg kan få til, men ikke sitt med hjertet i halsen for det vil ta litt tid. Inntil videre kan denne være verdt en kikk:Ursprungligen postat av kellen Visa inlägg@Team Colibri Kan du förklara djupare hur man gör färglager i IMC? =)
Kommentera
-
Ska läsa igenom ordentligt imorgon och se om man kan få ihop något vettigt! Takk!Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggØøøh.... Skal se hva jeg kan få til, men ikke sitt med hjertet i halsen for det vil ta litt tid. Inntil videre kan denne være verdt en kikk:
http://www.anglingcharts.com/tutoria...psmapedit.html
Kommentera
-
Har just beställt en hds 12 touch så till sommaren blir de att logga och skaffa IG.
Har kört me drdept förut och dum som man är så har jag inte sparat loggarna utan har bara drd filer...
Verkar bli kanon bra med färgade djup mm i IG och framför allt enkelt!
Kommentera
-
Da har jeg skrevet en ny gjennomgang av IG, siden de gamle artiklene begynte å bli rimelig utdaterte. Artikkelen finnes foreløpig på Hooked.no og Pikewallis.no, men kommer på bloggen etterhvert også. Link til Hooked.
Jeg har en plan om en tilsvarende artikkel om Reefmaster, og en sammenlikning av IG og RM til slutt. Har også sett på Undersee Explorer,men det synes jeg var så dårlig at jeg ikke gidder å skrive noe om det. Life is to short....
Kommentera
-
Hej, Den här tråden verkar ha varit vilande ett tag. Har precis köpt ett Elite 7 och noggrant läst varje inlägg. Tack för all nyttig information som givit mig en bra start in i IG-världen!!!
Har något hänt sedan sist? Är alla buggar borta, fungerar meter/fot, laddar filerna som dom ska, går det att färga djupkurvorna? Annat?
Kommentera
-
Det undrar jag med, någon som vet?Ursprungligen postat av Jagger Visa inläggHar något hänt sedan sist? Är alla buggar borta, fungerar meter/fot, laddar filerna som dom ska, går det att färga djupkurvorna? Annat?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
-
av Miller_timeBlev ett nytt lod och med det en 3-in-1 givare som ska monteras.
Velar lite mellan dessa...1 Foto-
2025-04-07, 20:45 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
2025-04-08, 11:59 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
|
72 svar
6 244 visningar