Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Någon mer som inte får upp några sjöar i Sverige på social map? Provat flera webläsare men verkar inte ladda fram något alls. https://gofreemarine.com/insight-genesis/community/
-
Det är i ekolodet man ändrar detta, kan ev. Kolla i min i morgon om jag kommer inhåg, men bör varaUrsprungligen postat av _Ekman_ Visa inläggja har gratisversionen så tror du det är en begränsning där? ja hittar inget i min enhet dvs en Elite 4 chirp
Inställningar
Plotter
Kartdata
Djupkurva
Eller liknande
Lämna en kommentar:
-
ja har gratisversionen så tror du det är en begränsning där? ja hittar inget i min enhet dvs en Elite 4 chirpUrsprungligen postat av daikai1 Visa inläggDet ska gå att ändra djupintervall, antingen i
När du laddar ner eller i enheten. Den du har visar varje fot(30cm).
Lämna en kommentar:
-
Det ska gå att ändra djupintervall, antingen i
När du laddar ner eller i enheten. Den du har visar varje fot(30cm).
Lämna en kommentar:
-
Hejsan. sjön ja fiskar med finns lite mappad men gud så många djupindikationer det finns i den. Finns det nåt sätt att ta bort dessa eller låta dom visa var femte meter eller liknande?
Lämna en kommentar:
-
Tack för eran input grabbar, men kort efter att jag skrev detta så stängde jag av enheten i frustration, för att sedan sätta på det igen lite senare när jag kom på att det kan vara kul att ha det trots utan sjökort, och då fanns det 2 val av den sjön jag fiskade i, varav den ena funkade
Så vet inte om det bara var första gången den laddade in med nya kartorna som det inte funkade.
Skönt iaf att det var så enkelt så man slapp sätta sig och läsa runt och felsöka när man kom hem helt dyngsur och hungrig =P
Lämna en kommentar:
-
Har testat att lägga kartor i format för hds7m på eget minneskort som jag ska stoppa direkt i den enheten och sen samma sak med huvudenheten, får se om det funkar. Båda på nya nyformaterade minneskort.Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggPrøv med en sjø, rett på
minnekortet.
Lämna en kommentar:
-
Om du är på sjön så kan du gå in på insight genesis i enheten och ladda ner sjön väl? om den finns med i menyerna dvs :-) Men det blir omständigt om man tänkt ladda ner fler eftersom man bara kan ha en(?) i root på minneskortet.Ursprungligen postat av Asys85 Visa inläggSamma problem för mig angående kartorna.
Uppdaterat enheten för ett par veckor sedan samt laddade jag ner kartan jag laddat upp på social map. Minns att filformatet var annat mot de som redan låg i mappen för sjön, så jag raderade de gamla och la in de nya.
Varför ska de ändra på saker för? Eller har jag gjort något fel?
Sitter förbannad på sjön nu när man inte har ett fungerande sjökort, j*vla skit.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
-
av Miller_timeBlev ett nytt lod och med det en 3-in-1 givare som ska monteras.
Velar lite mellan dessa...1 Foto-
2025-04-07, 20:45 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
2025-04-08, 11:59 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
|
72 svar
6 275 visningar