Två saker som jag inte riktigt förstår, vid loggning skall jag sätta djupet på auto, men vet jag att sjön inte är djupare än 6 meter kan jag ändå sätta djupet på ex. 6 meter, varför inte sätta den manuellt på 6 meter redan från början, vad har auto funktionen för betydelse i det hela?
Vid merge av 3 loggfiler får jag 3 val som kan kryssas i, de två sista gör att det tar längre tid, om jag inte kryssar i alla kan jag ändå senare se hårdhet och vegetation, eller försvinner den möjligheten då?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Du må logge i 200 kHz for å få bunnkomposisjon og vegetasjon. Sørg for å ha 200 kHz oppe på skjermen din når du logger.
Du får med bunnkomposisjon uansett om du logger i SLG,SL2 eller SL3. Det er frekvens og båtens hastighet som er avgjørende.
Lämna en kommentar:
-
Har lite problem med att göra kartor med mitt Lowrance Elite 7TI, När jag loggar får jag bara SL-filer på minneskortet och således bara konturkartor: vad kan jag tänkas göra för fel som inte får bottenmjukhet/hårdhet. Spelar Kzh-inst någon roll? Jag användar oftast 83Kzh på 2dn.
Har förstått att det finns ganska mycket kompetens i den här tråden.
Lämna en kommentar:
-
Nei, den er for gammel. Den eldste Eliten som kan bruke IG er Elite HDI.Ursprungligen postat av esox88 Visa inläggSkulle behöva lite hjälp.
Funkar IG på gamla elite 4, den med svart kontakt till givaren?
Fick med enheten i nya båten o tänkte ha den som lite backup / släpplod för polare.
Tack på förhand!
Lämna en kommentar:
-
Skulle behöva lite hjälp.
Funkar IG på gamla elite 4, den med svart kontakt till givaren?
Fick med enheten i nya båten o tänkte ha den som lite backup / släpplod för polare.
Tack på förhand!
Lämna en kommentar:
-
Mjahopp, idag vägrade mina nyinlagda IG-kartor funka på plottern... gjort som jag brukar, lagt in i en mapp för varje sjö.
Ska testa att ladda ner kartorna igen och byta, annars blir det att uppdatera inför varje gång man är ute.
___Update___
Uppdaterade enheten.
Innan kunde mitt ELITE-4 HDI läsa in alla sjöar på en gång, nu måste jag välja rätt sjö/sjökort i listan där man väljer tillverkare.
Tidigare kunde jag även använda Å-Ä-Ö i filnamnet, du måste det vara US, dvs utan dessa.
Kan fortfarande ha flera sjökort på samma sd-kort, men det blir ett helvete att hitta rätt, då de är namngivna som filen man laddar ner från IG.
Nu ska jag bara införskaffa en USB 3.0 minneskortläsare så det går lite snabbare att ladda över filerna.Senast ändrad av daikai1; 2017-06-18, 10:32.
Lämna en kommentar:
-
Du har et menypunkt for spor/ruter/waypoints. Gå dit og start nytt spor, velg lagre.
Lämna en kommentar:
-
Jag har en Lowrance elite 7 TI och har kört med Insight Genesis under några månader nu och är helnöjd. Har dock kommit åt någon knapp som tog bort mina tidigare rutter. Förut blev det ett svart streck på kartan vilket som gjorde att man såg vart man åkt tidigare på sjön. Nu har den funktionen stängts av, någon som kan guida mig fram hur jag slår på den funktionen igen?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Miller_time, 2025-04-07, 20:45
|
6 svar
583 visningar