Jeg har lekt litt med dette selv nå, og får heller ikke OSM+IG til å fungere på Gen 2 Touch. Det fungerer på Gen 2 og Elite HDI. Andre modeller har jeg ikke prøvd på.
Men det er sannsynligvis noe i IG-eksporten på Gen 2 Touch som er forskjellig fra de modellene dette går på. Har noen prøvd på Gen 3 eller Carbon? Jeg har ikke disse så jeg får ikke prøvd selv.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Ja det är rätt id nummer. Har provat både i mapp och utan map. Dom skapade kartorna funkar men inte open street map ihop med dom skapade kartorna.Ursprungligen postat av daikai1 Visa inläggja, laddar du upp nya filer på IG så uppdateras social map. tänk på att om du loggar vid olika vattenstånd så kan det bli lite småskumt med djupkanter osv. inte så farligt om det är 20cm, men en reglerad sjö där det kan ändras 1-1 1/2m så kan det bli knas med grund som ligger precis vid ytan osv.
Du har använt rätt ID-nummer från ekolodet?
ligger filerna i en mapp eller har du de löst på minneskortet?
Lämna en kommentar:
-
ja, laddar du upp nya filer på IG så uppdateras social map. tänk på att om du loggar vid olika vattenstånd så kan det bli lite småskumt med djupkanter osv. inte så farligt om det är 20cm, men en reglerad sjö där det kan ändras 1-1 1/2m så kan det bli knas med grund som ligger precis vid ytan osv.Ursprungligen postat av ptriksjdin Visa inläggNyss köpt ett Lowrance Elite-7 Ti. Laddat ner en karta som någon annan loggat, tyvärr så är den fläckvis inte helt färdig. Vad jag kan förstå kan jag komplettera detta genom att logga, för att sedan ladda upp filerna igen på socialmap? Då uppdateras sjön?
En annan fundering är om det går att redigera själva kartan (loggningen), rita ut sjölinjer etc, kunna fylla i fläckar där det inte är loggat. Bifogar en bild som exempel på fläckar som inte blivit loggade.
[ATTACH=CONFIG]94650[/ATTACH]
Ursprungligen postat av Lakens Visa inläggFår osm att funka på kartan som heter lowrance. Men inte på kartan som är gjord på insight genesis..
Du har använt rätt ID-nummer från ekolodet?
ligger filerna i en mapp eller har du de löst på minneskortet?
Lämna en kommentar:
-
Nyss köpt ett Lowrance Elite-7 Ti. Laddat ner en karta som någon annan loggat, tyvärr så är den fläckvis inte helt färdig. Vad jag kan förstå kan jag komplettera detta genom att logga, för att sedan ladda upp filerna igen på socialmap? Då uppdateras sjön?
En annan fundering är om det går att redigera själva kartan (loggningen), rita ut sjölinjer etc, kunna fylla i fläckar där det inte är loggat. Bifogar en bild som exempel på fläckar som inte blivit loggade.
Lämna en kommentar:
-
Får osm att funka på kartan som heter lowrance. Men inte på kartan som är gjord på insight genesis..
Lämna en kommentar:
-
Fin guide.Ursprungligen postat av daikai1 Visa inläggHook 4 ska vara kombinerad ekolod/plotter, hook 4x är enbart ekolod och lite billigare.
Har du plotterversionen så är det ganska simpelt.
1. Registrera dig på insight genesis/social map
2. registrera ditt ekolod med korrekt ID
3. ladda ner valfri djupkarta från social map
4. för över till micro SD-kort
5. sätt i minneskortet i ekolodet och välj "navionics" som karttillverkare
Men jeg tillater meg å legge til:
2. Registrer både serienummer og innholds-ID. Dette finner du i "Om"-menyen i din Hook. Bruk BARE det som står der, ikke noe annet.
5. Ikke velg Navionics, for det er noe helt annet.Senast ändrad av Team Colibri; 2017-06-02, 11:23.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Alex123 Visa inläggSjälvklart har jag plottermodellen dvs 4 så dum är jag inte
Okej får gå in igen å snurra på sidorna om jag lyckas hitta det, tack för hjälpen iaf
Måste man ha något speciellt SD kort (tänkte gällande läst hastigheten). Eller kan man plocka ett från en gamal systemkamera?
Hugg ett gammalt, det går bra. Jag tog ett gammalt 4gb jag hade liggandes som inte gick att använda till något annat vettigt.
Idnr du ska ha är det som står i menyn på ekolodet. Inte det på lådan. Gjorde samma fel nämligen.
Lämna en kommentar:
-
Självklart har jag plottermodellen dvs 4 så dum är jag inte
Okej får gå in igen å snurra på sidorna om jag lyckas hitta det, tack för hjälpen iaf
Måste man ha något speciellt SD kort (tänkte gällande läst hastigheten). Eller kan man plocka ett från en gamal systemkamera?
Lämna en kommentar:
-
Hook 4 ska vara kombinerad ekolod/plotter, hook 4x är enbart ekolod och lite billigare.
Har du plotterversionen så är det ganska simpelt.
1. Registrera dig på insight genesis/social map
2. registrera ditt ekolod med korrekt ID
3. ladda ner valfri djupkarta från social map
4. för över till micro SD-kort
5. sätt i minneskortet i ekolodet och välj "lowrance" som karttillverkareSenast ändrad av daikai1; 2017-06-01, 20:14.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av nivv, 2025-04-10, 15:27
|
14 svar
536 visningar