Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lakens
    replied
    Någon som lyckats få det att funka med IG karta och openstreet kartor ihop med varandra på hds toucch?
    Vet att det funkar på icke touch modeller.

Lämna en kommentar:

• Team Colibri
    replied
    Ser Eliten din kartfilene på minnekortet?
    Gjør den ikke det så reformater minnekortet til FAT32 og pass på at det ikke er større enn 32GB.

Dobbeltsjekk at du har registrert Eliten din riktig. Du skal BARE bruke serienummmer og innholds-ID fra enhetens meny, ikke noe fra esken eller kvitteringen din etc.

Dobbeltsjekk at du har registrert den som riktig Elite. Du har tre varianter, Elite Ti-Elite CHIRP-Elite HDI.

Lämna en kommentar:

• ConZec
    replied
    Alltså man känner sig som årets idiot när man försöker få kartorna från Social Map att fungera.

Jag har laddat ner senaste programvaran till mitt Elite 7 chirp.
    Jag går in och laddar ner en fil från Social Map. Jag kopierar denna till ett minneskort och laddar upp filerna där. Jag tar sedan bort installationsfilen. Jag sätter i minneskortet i Elite 7 och startar upp. Det händer inte ett skit. Något jag missar?

Tacksam för svar!

Mvh
    Mattias

Svarar mig själv: Vete fan vad jag hållit på med. Tydligen lagt in fel Serienummer och content ID. Ändrade dessa och nu funkade det galant! Läste mig till det genom denna guiden. https://insightgenesis.wordpress.com...-genesis-maps/
    Senast ändrad av ConZec; 2017-05-18, 14:25.

Lämna en kommentar:

• hellebjork
    replied
    Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
    starta loggning som vanligt, ladda upp den loggade filen på IG/social map, vänta på att sjön uppdateras, ladda ner hela sjön igen
    Super, tackar :-)

Lämna en kommentar:

• daikai1
    replied
    Ursprungligen postat av hellebjork Visa inlägg
    Hur gör jag för att komplettera de kartor jag laddat ner? Alltså spela in mer material i en redan befintlig karta, går det ens?
    starta loggning som vanligt, ladda upp den loggade filen på IG/social map, vänta på att sjön uppdateras, ladda ner hela sjön igen

Lämna en kommentar:

• hellebjork
    replied
    Hur gör jag för att komplettera de kartor jag laddat ner? Alltså spela in mer material i en redan befintlig karta, går det ens?

Lämna en kommentar:

• profilnamnet
    replied
    Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Skal du ha flere kart, må det gjøres via PC. En mappe per sjø/ kart.
    Jag hämtar via datorn. Okej, då skapar jag en mapp för varje sjö!

Lämna en kommentar:

• Team Colibri
    replied
    Skal du ha flere kart, må det gjøres via PC. En mappe per sjø/ kart.

Lämna en kommentar:

• profilnamnet
    replied
    Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Ja på alle punkter.
    Nu har jag uppdaterat till 2.5 och det gick bra. Har registrerat min enhet på gofree och laddat ned 5 kartor, men jag ska bara lägga in en i rooten på minneskortet som ett första test. Men sen vill jag ha alla 5 kartor på minneskortet. Fråga: Ska jag ha alla 5 i enskilda foldrar på minneskortet? eller ska jag ha en karta i rooten och de 4 övriga i foldrar med sjöns namn? Funkar de att ladda om jag har alla i en folder med respektive sjös namn? (kanske är dumma frågor, men bättre att fråga innan, blåser för mycket för att testa idag.)

Lämna en kommentar:

• Team Colibri
    replied
    Ursprungligen postat av profilnamnet Visa inlägg
    Får jag fråga: jag har elite 7 ti nu, och vill ha 5 kartor till de sjöar jag fiskar på, de finns och jag har kollat på dem på datorn. enligt andra forum så ska det gå bra med 5 samtida sjöar. Frågan: kan jag vara gratismedlem på gofree-sidan men ändå använda dem på lodet? Det var väl bara bottenhårdheten som kostar pengar? (Sen kan man ju ha synpunkter på att det verkar lite omständigt och amerikanskt, men att få en djupkarta till sina fiskevatten är ju amazing.....om det är gratis)
    Ja på alle punkter.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Grejo, 2025-04-02, 05:31
3 svar
510 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Grejo