Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Nej inte än, tänkte se om det var ett handhavandefel först. Men jag gör en felanmälan helt enkelt så återkommer jag med resultat!
-
Her er det noe feil ja. Jeg vil tippe at noe går galt i kartgenereringen i IG. Har du feilmeldt det?
Lämna en kommentar:
-
Här är ett exempel, någon som har en aning? Det förbättras inte oavsett hur jag zoomar, förändras möjligen men inte förbättras...Ursprungligen postat av warmiz Visa inläggJag har ett elite 5 hdi där jag har lite problem med djupkartan i en sjö på. Den blir helt blå på de grundare delarna (0-15 m ca) där man inte kan se djuplinjerna alls, o
djupare ser man delvis djuplinjerna men inte så detaljerat. Det har funkat bra i denna sjö fram tills för en månad sedan ungefär, sedan blev den såhär. Andra sjöar ser ut som vanligt.
Nån som varit med om det och har nåt tips?
Lämna en kommentar:
-
Jag har ett elite 5 hdi där jag har lite problem med djupkartan i en sjö på. Den blir helt blå på de grundare delarna (0-15 m ca) där man inte kan se djuplinjerna alls, o
djupare ser man delvis djuplinjerna men inte så detaljerat. Det har funkat bra i denna sjö fram tills för en månad sedan ungefär, sedan blev den såhär. Andra sjöar ser ut som vanligt.
Nån som varit med om det och har nåt tips?
Lämna en kommentar:
-
Dem lagrar inte datan vad jag vet, frågade om det en gång.Ursprungligen postat av mlaajanen Visa inläggHej
Oj, att vi inte får logga data i skärgården är av rent militära skäl. Om dom lagrar detta data och i främmande land hur legalt kan det vara?
Det kan väl aldrig vara möjligt eller?
Lämna en kommentar:
-
Mulig er det utvilsomt, den juridiske biten kan jeg ikke nok om.
Her i Norge er det først når dataene deles at man bryter straffeloven.
Dagens forbud er rett og slett idiotisk, noe ikke minst dere svensker har erfart med ubåter helt inn i havnebassenget i Stockholm og funn av sjøkart i russiske arkiver som er mer detaljerte enn deres egne kart. Her i Norge kjører Putin & Co akkurat nå åpenlyst rundt med et skip med avansert multi beam sonar, de slår neppe av sitt kartleggingsutstyr bare fordi norsk lov sier at det de gjør er ulovlig.
Lämna en kommentar:
-
HejUrsprungligen postat av Team Colibri Visa inläggDet skjer ikke så mye mer enn at du for en feilmelding, og så sparer IG dine data i håp om fremtidig bruk.
Bortsett fra at det ikke er lov, Kan Reefmaster brukes i saltvann rent teknisk. Du finner en egen tråd om RM her på forumet.
Oj, att vi inte får logga data i skärgården är av rent militära skäl. Om dom lagrar detta data och i främmande land hur legalt kan det vara?
Det kan väl aldrig vara möjligt eller?
Lämna en kommentar:
-
Det skjer ikke så mye mer enn at du for en feilmelding, og så sparer IG dine data i håp om fremtidig bruk.
Bortsett fra at det ikke er lov, Kan Reefmaster brukes i saltvann rent teknisk. Du finner en egen tråd om RM her på forumet.
Lämna en kommentar:
-
Såg nu att det inte är tillåtet att logga på kusten. Vad händer om man ladddar upp en fil loggad i säg Saxarfjärden? Finns det något sätt att skapa djupkartor över Östersjön som man kan få med sig ut i lodet?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
-
av Miller_timeBlev ett nytt lod och med det en 3-in-1 givare som ska monteras.
Velar lite mellan dessa...1 Foto-
2025-04-07, 20:45 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
2025-04-08, 11:59 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Miller_time, 2025-03-23, 16:17
|
2 svar
197 visningar