Ursprungligen postat av Rikard.88
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Ja på alle punkter.Ursprungligen postat av profilnamnet Visa inläggFår jag fråga: jag har elite 7 ti nu, och vill ha 5 kartor till de sjöar jag fiskar på, de finns och jag har kollat på dem på datorn. enligt andra forum så ska det gå bra med 5 samtida sjöar. Frågan: kan jag vara gratismedlem på gofree-sidan men ändå använda dem på lodet? Det var väl bara bottenhårdheten som kostar pengar? (Sen kan man ju ha synpunkter på att det verkar lite omständigt och amerikanskt, men att få en djupkarta till sina fiskevatten är ju amazing.....om det är gratis)
Kommentera
-
Nu har jag uppdaterat till 2.5 och det gick bra. Har registrerat min enhet på gofree och laddat ned 5 kartor, men jag ska bara lägga in en i rooten på minneskortet som ett första test. Men sen vill jag ha alla 5 kartor på minneskortet. Fråga: Ska jag ha alla 5 i enskilda foldrar på minneskortet? eller ska jag ha en karta i rooten och de 4 övriga i foldrar med sjöns namn? Funkar de att ladda om jag har alla i en folder med respektive sjös namn? (kanske är dumma frågor, men bättre att fråga innan, blåser för mycket för att testa idag.)Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggJa på alle punkter.
Kommentera
-
Jag hämtar via datorn. Okej, då skapar jag en mapp för varje sjö!Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggSkal du ha flere kart, må det gjøres via PC. En mappe per sjø/ kart.
Kommentera
-
starta loggning som vanligt, ladda upp den loggade filen på IG/social map, vänta på att sjön uppdateras, ladda ner hela sjön igenUrsprungligen postat av hellebjork Visa inläggHur gör jag för att komplettera de kartor jag laddat ner? Alltså spela in mer material i en redan befintlig karta, går det ens?
Kommentera
-
Super, tackar :-)Ursprungligen postat av daikai1 Visa inläggstarta loggning som vanligt, ladda upp den loggade filen på IG/social map, vänta på att sjön uppdateras, ladda ner hela sjön igen
Kommentera
-
Alltså man känner sig som årets idiot när man försöker få kartorna från Social Map att fungera.
Jag har laddat ner senaste programvaran till mitt Elite 7 chirp.
Jag går in och laddar ner en fil från Social Map. Jag kopierar denna till ett minneskort och laddar upp filerna där. Jag tar sedan bort installationsfilen. Jag sätter i minneskortet i Elite 7 och startar upp. Det händer inte ett skit. Något jag missar?
Tacksam för svar!
Mvh
Mattias
Svarar mig själv: Vete fan vad jag hållit på med. Tydligen lagt in fel Serienummer och content ID. Ändrade dessa och nu funkade det galant! Läste mig till det genom denna guiden. https://insightgenesis.wordpress.com...-genesis-maps/Senast ändrad av ConZec; 2017-05-18, 14:25.
Kommentera
-
Ser Eliten din kartfilene på minnekortet?
Gjør den ikke det så reformater minnekortet til FAT32 og pass på at det ikke er større enn 32GB.
Dobbeltsjekk at du har registrert Eliten din riktig. Du skal BARE bruke serienummmer og innholds-ID fra enhetens meny, ikke noe fra esken eller kvitteringen din etc.
Dobbeltsjekk at du har registrert den som riktig Elite. Du har tre varianter, Elite Ti-Elite CHIRP-Elite HDI.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
-
av Miller_timeBlev ett nytt lod och med det en 3-in-1 givare som ska monteras.
Velar lite mellan dessa...1 Foto-
2025-04-07, 20:45 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
2025-04-08, 11:59 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
|
72 svar
6 208 visningar