Ursprungligen postat av Team CTM
Visa inlägg
Angående Insight Genesis så kan du bruke gratisversjonen. Denne lager akkurat like gode/ dårlige dybdekart som betalversjonen. Om du ønsker bunnkomposisjon eller vegetasjon må du over på betalversjonen.
Men den desidert største forskjellen er at Navico (som eier Lowrance og Insight Genesis) har åpnet sin mest avanserte kartkode (at5) så du kan bruke akkurat den programvaren du vil, feks Reefmaster. Dette gir deg ubegrensede muligheter til å lage kartene dine akkurat slik du vil, og med den kostnaden du vil.
I mine øyne bommet Humminbird fullstendig med AC. Ikke på grunn av programvaren, men på grunn av begrensingene de la inn i den. At de nekter å åpne sin kartkode, bare fordi det vil gå ut over salget av AC, er et kjempeproblem for salget av kombienhetene deres. Hadde de åpnet formatet sitt hadde den enorme fordelen Lowrance har i dag vært borte over natten. Det hadde vært bra for oss forbrukere, og ikke minst hadde det vært bra for Humminbird som har gått fra å være en gigant i markedet til å være nesten usynlig.
Angående utvikling av AC så tror jeg ikke man skal vente seg altfor mye. AC har vært en flopp, og salget til Humminbird generelt har bare gått en vei de siste 2-3 årene. Helix vil opplagt gi velkommen kapital i kassen, som Humminbird kan bruke. Men om det vil brukes på å forbedre AC, eller å forsøke å redde Onix/ Ion er jeg mer i tvil om. Humminbird er i dag det av de store merkene som har de desidert eldste toppmodellene. Dette begynner å likne veldig på Raymarine før de i praksis gikk konkurs og ble kjøpt av FLIR. Jeg håper den desperasjonen gir dem noen virkelig gode ideer, og at inntektene fra Helix gir penger til å sette ideene ut i livet. Med andre ord håper jeg at du har rett. Men bortsett fra feilrettinger, hvilken utvikling har du sett av AC siden det kom på markedet? Hva har du egentlig sett av utvikling fra Humminbird siden 360 Imaging? Jeg har ikke sett noen verdens ting annet enn feilrettinger og relansering av gamle produkter.
Kommentera