Humminbird AutoChart - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Humminbird AutoChart

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack silverfisk, det löste problemet.

Kommentera

Om man köper en Helix 9-12 eller Onix så har man som jag förstår redan mjukvaran (Autochart Live) i apparaten - någon som vet om det inkluderar strandlinjekortet (som SD eller förinstallerat) eller om det måste köpas separat för 1150:- (enligt Ulf ovan)

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Om man köper en Helix 9-12 eller Onix så har man som jag förstår redan mjukvaran (Autochart Live) i apparaten - någon som vet om det inkluderar strandlinjekortet (som SD eller förinstallerat) eller om det måste köpas separat för 1150:- (enligt Ulf ovan)
        AutoChart og AutoChart Live er to helt forskjellige ting. AutoChart er et kartprogram hvor du kan redigere data, AC Live er et artig leketøy ute på vannet, slik som Navionics Sonarcharts Live og Garmin QuickDraw.

Men for å svare på spørsmålet ditt så kan du kjøre AC Live i inntil 8 timer på Helix. Mer enn det så trenger du AC-minnekortet og det kjøpes separat.
        Team Colibri

Kommentera

Tja

Tänkte dra ut en sväng i morrn å pimpla borre på ett grund som jag kartlagt. Så nu sitter jag här med min Autochart Pro och har skapat en djupkarta som jag gärna skulle vilja använda i min Android telefon. Men vilka möjligheter finns det för att exportera djupkartan och visa i droiden? Nån som har nått tips?

En annan fråga, det ser ut som att google map bakgrundskarta har flyttat sig några hundra meter åt väster för delar av mina loggningar är plötsligt långt upp på land! Det var de inte sist jag körde programmet i sommras...? :/

Kommentera

Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
            Nu har jag lekt lite med Autochart och gjort första djupkartan, det blev sjukt bra och riktigt simpelt var det också! Jag har iofs lekt en hel del med DrDepth innan och då känner man igen sig!
            Dr depth är föregångaren som dessutom var gratis. Autochart ett gammalt program som humminbird tagit över och man tar hutlöst betalt för. Sen skickar man med ett strandlinjekort som gör att man får upp kartorna på Humminbirds. Själva koden är stenålder. Men som Humminbirdägare har man inget val om man skall göra egna kartor. Sämsta med Humminbird. Annars är det ett bättre ekolod/plotter och givare än Lowrance (min personliga åsikt). Ungefär som att sälja Windos 95 för priset av modernt program.
            Senast ändrad av Silverfisk; 2016-02-05, 20:51.

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
              Dr depth är föregångaren som dessutom var gratis. Autochart ett gammalt program som humminbird tagit över och man tar hutlöst betalt för. Sen skickar man med ett strandlinjekort som gör att man får upp kartorna på Humminbirds. Själva koden är stenålder. Men som Humminbirdägare har man inget val om man skall göra egna kartor. Sämsta med Humminbird. Annars är det ett bättre ekolod/plotter och givare än Lowrance (min personliga åsikt). Ungefär som att sälja Windos 95 för priset av modernt program.
              Autochart kostar 2 papp engångskostnad. Har du Lowrance får du betala en tusenlapp per år, avd är bäst i längden? Med Autochart pratar kartan och ditt ekolod med flera grymma funktioner. Nya uppdateringar kommer och det kommer hela tiden vidareutvecklas. Så tycker inte det är alls dyrt faktiskt och oavsett gammal kod och program så blir det kanonkartor och man får grymma funktioner på ekolodet med dessa kartor. Autochart live är ännu vassare och det ända jag kör, nya funktioner är på väg i nästa mjukvaruuppdatering till ekoloden och och kartprogrammet vågar jag nästan lova..
              Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
                Går det att hitta Drdepth någonstan?
                Det borde väl fortfarande fungerara att använda till sin Humminbird enhet?

Kommentera

Ursprungligen postat av GuteBysen Visa inlägg
                  Tja

En annan fråga, det ser ut som att google map bakgrundskarta har flyttat sig några hundra meter åt väster för delar av mina loggningar är plötsligt långt upp på land! Det var de inte sist jag körde programmet i sommras...? :/
                  Du måste sätta i sd kortet i datorn och välja egen djupkarta (ac) under inställningar, bakgrundskarta för att få loggningarna att ligga på exakt rätt ställe

Kommentera

Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
                    Autochart kostar 2 papp engångskostnad. Har du Lowrance får du betala en tusenlapp per år, avd är bäst i längden? Med Autochart pratar kartan och ditt ekolod med flera grymma funktioner. Nya uppdateringar kommer och det kommer hela tiden vidareutvecklas. Så tycker inte det är alls dyrt faktiskt och oavsett gammal kod och program så blir det kanonkartor och man får grymma funktioner på ekolodet med dessa kartor. Autochart live är ännu vassare och det ända jag kör, nya funktioner är på väg i nästa mjukvaruuppdatering till ekoloden och och kartprogrammet vågar jag nästan lova..
                    Lowarance kan du köra djupkarta.se (gratis), insight genesis (som också är gratis), eller Reefmaster som är billigare. Utöver så klart Navigon. Autochart är ett gammalt VB hack som man håller vid liv.

Att tvinga in köparna av lodet till attt använda Autochart gör också att fler satsar på på Lowrance. Vilket är tråkigt eftersom jag föredrar Humminbord före Lowrance. Men de har väl någon strategi och orsak till det.
                    Senast ändrad av Silverfisk; 2016-02-05, 21:59.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Thuma Visa inlägg
                      Går det att hitta Drdepth någonstan?
                      Det borde väl fortfarande fungerara att använda till sin Humminbird enhet?
                      Det går hitta Dr Depth men funkar inte på Humminbird. Man måste ha Strand SD kortet från Humminbird för visa kartor. Det har jag inte testat med Dr Depth. Så om det funkar lämnar jag öppet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      128 398 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10