Garmin echomap Chirp 72sv Vs Lawrence elite 7-ti G3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garmin echomap Chirp 72sv Vs Lawrence elite 7-ti G3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Garmin echomap Chirp 72sv Vs Lawrence elite 7-ti G3

    Hej!

    Jag fiskar i bräckt vatten, mestadels nära kusten, grundare vatten (10-30m). Kan bli djupare vatten i framtiden så vill gärna ha ett lod som kommer funka bra även för det om möjligt för samma peng.

    Jag står och stampar mellan dessa två modellerna, Garmin echomap 72sv chirp och Lawrence elite 7-ti. Till Garmin blir det GT52HW-TM-givare (12-polig). Till Lawrence blir det G3 totalscan givaren.

    Spelar inte så stor roll för mig om det är "touch skärm" eller inte. Är ute efter bäst prestanda och funktionalitet i den här priskategorin. För ekolodet vill jag ha med funktioner som chirp/downscan/sidescan och ja vill kunna köra dessa samtidigt. Hade vart trevligt att kunna spegla/distribuera till flera skärmar men då blir det nog för dyrt och en högre priskategori? Plotter funktionen för mig kommer sekundärt efter lodet, så mer vikt på lodet.

    Öppen för andra förslag i samma prisklass med motsvarande funktioner.

    Jag har läst att Lawrence ti inte går att köra med chirp och sidescan samtidigt? Någon mjukvarubugg eller medveten spärr? Det funkar dock med Garmin modellen. Ni som har denna Lawrence modell får gärna rätta mig om jag har fel, kanske finns någon uppdatering som löser detta?

    Övrig prestanda/funktioner som skiljer dessa åt?

    Vad hade ni valt och varför?
    Senast ändrad av Eng; 2016-06-26, 22:42.

  • #2
    jag valde garmins men bara testat några dagar, detta på grund av att den är klarare inte får med så mycket skit.
    men lowrance kan du spegla med om jag fattat allt rätt.

    sen tyckte jag garmin var mjukare att se på, trevligare för ögonen.

    Kommentera


    • #3
      Som du sier kan ikke Elite Ti kjøre 2D CHIRP og StructureScan samtidig. Så vidt jeg vet er dette både software og hardware. Simrad NSS EVO2 fungerer på samme måte. For å kjøre alt samtidig er det HDS Gen 3 som gjelder fra Lowrance. (Men du kan kjøre 2D i låst frekvens og StructureScan samtidig.)

      Ingen av modellene støtter Airmars CHIRP som er det ideelle den dagen du skal utvide til dypt vann. Men begge støtter merkenes egne givere for dypere vann.

      Hovedforskjellene ellers er at Eliten har bedre NMEA-nettverksfunksjoner.
      Team Colibri

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
      1 216 svar
      156 038 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg HenkeW
      av HenkeW
       
      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
      12 svar
      2 707 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Piscantur stercore  
      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
      27 svar
      1 988 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg gabbu
      av gabbu
       
      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
      2 svar
      499 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg profilnamnet  
      Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
      5 svar
      409 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Amiala
      av Amiala
       
      Arbetar...
      X