Solskydd till elite ti2 9" under sidescan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Solskydd till elite ti2 9" under sidescan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Solskydd till elite ti2 9" under sidescan?

    Känns som jag behöver nåt sånt. Men innan jag hostar upp 500 kr så kanske jag ska kolla om även ni har det behovet? Kanske är mina glasögon som ska bytas ut.
    Testade nämligen häromdagen att slå på den funktionen. Men tyckte inte jag såg nåt. Iaf inte så jag skulle kunna se några små prickar.
    Används endast under mulna dagar eller har ni nån spotter under en mörk jacka som ropar fisk när ni är ute och letar?

  • #2
    Har ett ti2, inga sådana problem som du beskriver? Går det ställa in ljusstyrkan/kontrast?
    Senast ändrad av Grävlingen; 2020-06-06, 20:37.
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

    Kommentera


    • #3
      Det går det säkert. Det mesta med ekolod går i babysteps för mig. Lär mig en sak i taget.
      Tog säkert 3 veckor på isen innan jag började förstå alla inställningar jag kunde göra. När man skulle göra si och så etc.

      Blev dock så chockad när jag slog på. Ska testa en mulen dag då man har tid.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
        Det går det säkert. Det mesta med ekolod går i babysteps för mig. Lär mig en sak i taget.
        Tog säkert 3 veckor på isen innan jag började förstå alla inställningar jag kunde göra. När man skulle göra si och så etc.

        Blev dock så chockad när jag slog på. Ska testa en mulen dag då man har tid.
        Ja kolla du först så du har max ljusstyrka på först.
        Jag har inte en sån maskin, men ofta brukar det vara ett tryck på avstängningsknappen så får man fram lite sådana menyer. Annars läs instruktionerna.
        ”ändra ljusstyrka”
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

        Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

        -Okänd

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
          Känns som jag behöver nåt sånt. Men innan jag hostar upp 500 kr så kanske jag ska kolla om även ni har det behovet? Kanske är mina glasögon som ska bytas ut.
          Testade nämligen häromdagen att slå på den funktionen. Men tyckte inte jag såg nåt. Iaf inte så jag skulle kunna se några små prickar.
          Används endast under mulna dagar eller har ni nån spotter under en mörk jacka som ropar fisk när ni är ute och letar?
          ------------------------------------------------------------------------------------------------

          Hej Husbehovsfiskarn;

          Testa om en keps med stor skärm samt ett par polariserade solglasögon kan vara till hjälp soliga dagar. Det finns stora polariserade solglasögon hos optikern som du kan trä över de vanliga glasögonen..
          Mulna dagar bör det inte vara några problem att se och avläsa ekolodsdisplayen...

          Själv använder jag vid solljus alltid polariserade solglasögon när jag är ute på sjön och fiskar....

          Old Firehand
          Leif Engström

          http://www.trumman.com/fisketips.htm

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

            ------------------------------------------------------------------------------------------------

            Hej Husbehovsfiskarn;

            Testa om en keps med stor skärm samt ett par polariserade solglasögon kan vara till hjälp soliga dagar. Det finns stora polariserade solglasögon hos optikern som du kan trä över de vanliga glasögonen..
            Mulna dagar bör det inte vara några problem att se och avläsa ekolodsdisplayen...

            Själv använder jag vid solljus alltid polariserade solglasögon när jag är ute på sjön och fiskar....

            Old Firehand
            Leif Engström

            http://www.trumman.com/fisketips.htm
            Nåt sånt har jag tänkt i 20 års tid att testa. Men det har aldrig blivit av.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
            1 216 svar
            156 041 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg HenkeW
            av HenkeW
             
            Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
            12 svar
            2 708 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Piscantur stercore  
            Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
            27 svar
            1 989 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gabbu
            av gabbu
             
            Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
            2 svar
            499 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg profilnamnet  
            Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
            5 svar
            409 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Amiala
            av Amiala
             
            Arbetar...
            X