LiFePo4-litiumbatteri - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LiFePo4-litiumbatteri

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Så lenge man ikke er plaget med elektrisk støy, kommer du langt med et skillerele beregnet på bly-Li, Victron bruker jeg selv. Sett inn en bryter også så du kan slå av hele systemet (f.eks. ved dorging så du ikke overbelaster generatoren) så fungerer det fint.

Jeg bruker bare releet ved lengre etapper i plan, på turer der jeg ikke kan lade med landstrøm på natten. På alle andre turer er releet slått av da jeg har nok batterikapasitet til en hel dag (og litt til) uten ladingen.
    Jag köpte ett kinabatteri, för 1900:- inklusive bluetooth, den har bra BMS (enligt tester på youtube, 100Ah) då köper jag hellre ett till sådant och kör lithium lithium.

Båten har seriösa säkringar och brytare, Tracker Grizzly original och från förra ägaren.
    Men jag kan inte el så bra, så jag har svårt att tyda hur han hade sin el i båten.
    Båten har:
    1 huvudbrytare, 2 kopplingsdosor med lock med 8 platser, 3st(!!!!) 60A brytare marin, 2st minusplintar (tror jag de är, öppna plintar)

Kommentera

Jag blev personligen lite nyfiken på dessa som min lokala handlare har påväg in till butiken och som finns på lite svenska nätbutiker redan.
      Ligger på 4990:- och har Bluetooth.

Har också kikat utomlands pga den stora prisskillnaden som vart men köper ju gärna ifrån Sverige om möjligt så länge prisskillnaden är skälig.

Kommentera

Ursprungligen postat av tobs Visa inlägg
        Jag blev personligen lite nyfiken på dessa som min lokala handlare har påväg in till butiken och som finns på lite svenska nätbutiker redan.
        Ligger på 4990:- och har Bluetooth.

Har också kikat utomlands pga den stora prisskillnaden som vart men köper ju gärna ifrån Sverige om möjligt så länge prisskillnaden är skälig.
        Jag har ett sådant fast 40ah. Jag är nöjd!
        Visste inte hur mycket jsg behövde appen förens jag hade den

Kommentera

Ursprungligen postat av Freedee Visa inlägg

Jag har ett sådant fast 40Ah. Jag är nöjd!
          Visste inte hur mycket jsg behövde appen förens jag hade den
          Intressant, jag blev sugen att komplettera med ett 100Ah utöver mitt nuvarande 80Ah SBL bluetooth,
          Köpte det i höstas med Bluetooth och säger samma, appen är ovärderlig när man kan ha stenkoll på exakt batterinivå och slipper gissa!

Priset var väldigt intressant, så toppen att du faktiskt har erfarenhet av det.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
          1 020 svar
          128 027 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Team Colibri  
          Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10