Hjälp ! Handburna GPS / plotter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp ! Handburna GPS / plotter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Orsa Visa inlägg
    Ja, det får bli en sådan, varken jag eller frun har nått lokalsinne och dessutom nyinflyttade , dessutom är det ju bara skog här där vi bor

    Jasså........... Hmm... piratebay... trodde den sidan var stängd ? får kolla lite då ...
    haha ja det låter bra. lycka till! hör av dig om du behöver hjälp

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av buuluu Visa inlägg
      haha ja det låter bra. lycka till! hör av dig om du behöver hjälp

      JA , I förgår körde jag upp på gården med bilen och min nyinskaffade GPSmap 60CS , skulle bara kliva in och byta skor sedan skulle jag gå ut en bit i skogen och testa lite, precis innan jag han stänga av bilradion så berättar dom att en BJÖRN atackerat och skadat en man allvarligt........... ett par km ifrån mig
      för bara någon halvtimme sedan......

      Hahaha........ men det var roligt att stå på altanen på övervåningen och leka med den också men den verkar i allafall helt otrolig
      Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

      Kommentera


      • #13
        Kan tipsa om att väldigt många bil-gep:er går det att låsa upp winCe i.
        Sen kan man installera div, kartprogram och kartor. Har kört Fugawi, Oziexplorer och kartex. Tycker att OziexplorerCE är överlägsen i Pocketversion.
        Den är sen laddad med div, sjökort och gröna kartan, ett billigt alternativ.
        Vet att Biltema-GPS:en (har den själv) Packard Bell, Mio med flera funkar det på...

        Edit: Gröna kartan måste konverteras och kallibreras, är lite bökigt men det blir bra...

        Kommentera


        • #14
          Lite offtopic fast ändå inte... (Du har ju redan köpt en produkt)

          Kollade priser. Din gps måste kostat en slant.
          Själv köpte jag en bilgps för 1000kr och lade in Friluftskartan i den.
          Smidigt att ha en gps både i bil, till fots på mark och slutligen även på sjön.

          /Storfiskaren
          The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
          Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
          Klickbara länkar följer nedan
          Nattplockad mask
          Gädda äter Sissy
          Abborre vs mask
          Abborre vs mört
          Måånga gäddor samlade vid betet
          Gädda äter gädda
          Spännande fiskemetod efter gädda
          FS SPARADE TRÅD
          Laxhugg!

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Master Visa inlägg
            Kan tipsa om att väldigt många bil-gep:er går det att låsa upp winCe i.
            Sen kan man installera div, kartprogram och kartor. Har kört Fugawi, Oziexplorer och kartex. Tycker att OziexplorerCE är överlägsen i Pocketversion.
            Den är sen laddad med div, sjökort och gröna kartan, ett billigt alternativ.
            Vet att Biltema-GPS:en (har den själv) Packard Bell, Mio med flera funkar det på...

            Edit: Gröna kartan måste konverteras och kallibreras, är lite bökigt men det blir bra...

            Hmm... Vetja om det går att få in Friluftskartan i min Mio c510 ?
            då kunde den få sin plats i båten ......... har du koll på det ?
            Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Storfiskaren Visa inlägg
              Kollade priser. Din gps måste kostat en slant.
              Själv köpte jag en bilgps för 1000kr och lade in Friluftskartan i den.
              Smidigt att ha en gps både i bil, till fots på mark och slutligen även på sjön.

              /Storfiskaren
              Nej . den blev inte så dyr 1800:- köpte den något beg på Tradera ! och då inkluderade det friluftskartorna över HELA sverige på Cd:s
              vi är jätte nöjda med den , funkar ju fint på sjöarna också ! om man "sparar spår" så ser man fint på hemdatorn var man åkt och vart man har fått "napp"
              Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Orsa Visa inlägg
                Hmm... Vetja om det går att få in Friluftskartan i min Mio c510 ?
                då kunde den få sin plats i båten ......... har du koll på det ?
                Har inte testat Friluftskartan ännu. Vet inte i vilket filformat den är i men går den att öppna i "Global Mapper" så ska det funka. Återkommer när jag har testat...
                Bygger inte friluftskartan och terrängkartan på Gröna kartan? För Gröna kartan går ju att få in...

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Master Visa inlägg
                  Har inte testat Friluftskartan ännu. Vet inte i vilket filformat den är i men går den att öppna i "Global Mapper" så ska det funka. Återkommer när jag har testat...
                  Bygger inte friluftskartan och terrängkartan på Gröna kartan? För Gröna kartan går ju att få in...
                  Jo det är väl Gröna kartan va ?
                  Jag är ur-usel på sådana där filformat
                  Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                  1 216 svar
                  156 041 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg HenkeW
                  av HenkeW
                   
                  Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                  12 svar
                  2 708 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Piscantur stercore  
                  Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                  27 svar
                  1 989 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg gabbu
                  av gabbu
                   
                  Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                  2 svar
                  499 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg profilnamnet  
                  Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
                  5 svar
                  409 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Amiala
                  av Amiala
                   
                  Arbetar...
                  X