Lowrance 5300c Igps - Garmin Gpsmap 276c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance 5300c Igps - Garmin Gpsmap 276c

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lowrance 5300c Igps - Garmin Gpsmap 276c

    Tjenare.

    Jag åker till usa om en nvecka och undrar vilken av dessa plottrar som ni tycker att jag borde köpa. Garmin modellen verkar inte finnas hos Basspro men de har en nyare som heter 478.

    Då jag tänker använda plottern i flera olika båtar så vill jag inte ha någon extern antenn, utan att de ska vara smidigt och lätt att ta med sig.

    Har ni andra förslag så kom gärna med dem också!!!

    Please help me...
    Åge
    Senast ändrad av Åge; 2008-04-18, 14:29.

  • #2
    Lyfter och lånar tråden..

    Sitter och lurar på ny gps då min handburna just nu lagt av.. Funderar på en gps map 278.. vill dock veta skillnaden på den och de som säljs i USA dvs 378 och 478. Någon som vet?
    // Johan Sjölén

    http://johansjolen.blogspot.com/

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av johan_83_ Visa inlägg
      Lyfter och lånar tråden..

      Sitter och lurar på ny gps då min handburna just nu lagt av.. Funderar på en gps map 278.. vill dock veta skillnaden på den och de som säljs i USA dvs 378 och 478. Någon som vet?
      Så här står det om 378an

      "
      Head Straight for the Water
      Ready for action right out of the box, the GPSMAP 378 comes preloaded with detailed U.S. Inland Lakes data, which boasts 10-meter resolution for more than 3200 lakes, many with depth contours. In addition, these built-in freshwater maps provide shoreline detail, river and creek channels, islands, boat ramps, campgrounds and more for tens of thousands of lakes across the continental U.S. — giving you the freedom to boat and fish anywhere in the states. The maps also show streams and rivers, tide stations and predictions, a wrecks and obstructions database and U.S. Coast Guard aids to navigation.

      Go from Water to Land
      When you're ready to drive home, take your 378 out of its marine mount and pop it into the automotive mount in your vehicle. Then press one button, and your 378 is ready to navigate you on the roads, with turn by turn directions and voice prompts that take you straight to your destination. The 378 is preloaded with detailed City Navigator maps for all of North America and contains over 6 million points of interest, including hotels, restaurants, gas stations, marinas, attractions and more.
      "
      Och så här on 278an

      "On land or water, GPSMAP 278 is one of Europe’s most versatile navigators. This combination color chartplotter and street navigator comes preloaded with detailed street maps, plus directions to millions of points of interest throughout Europe. For use on your boat, optional BlueChart® g2 data cards transform the GPSMAP 278 into a finely detailed color chartplotter featuring the latest and best in marine cartography.

      Head Straight for the Water
      On water, GPSMAP 278 is a dependable color chartplotter with built-in basemap enhanced by Garmin's marine cartography. Add optional BlueChart g2 data cards to view real, detailed aerial photos of harbors, marinas and other important marine landmarks and places, right on your chartplotter.

      Go from Water to Land
      When you're ready to drive home, take your 278 out of its marine mount and pop it into the automotive mount in your vehicle. Then press one button, and your 278 is ready to navigate you on the roads, with turn by turn directions and voice prompts that take you straight to your destination. The 278 is preloaded with detailed European City Navigator® NT street maps, including Eastern Europe and contains millions of points of interest, including hotels, restaurants, gas stations, marinas, attractions and more."

      Det verkar som om det som skiljer dom är den förprogramerade kartan annars är dom lika
      https://buy.garmin.com/shop/compare....areProduct=416


      http://teamchar.blogspot.com/

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
        Så här står det om 378an

        "
        Head Straight for the Water
        Ready for action right out of the box, the GPSMAP 378 comes preloaded with detailed U.S. Inland Lakes data, which boasts 10-meter resolution for more than 3200 lakes, many with depth contours. In addition, these built-in freshwater maps provide shoreline detail, river and creek channels, islands, boat ramps, campgrounds and more for tens of thousands of lakes across the continental U.S. — giving you the freedom to boat and fish anywhere in the states. The maps also show streams and rivers, tide stations and predictions, a wrecks and obstructions database and U.S. Coast Guard aids to navigation.

        Go from Water to Land
        When you're ready to drive home, take your 378 out of its marine mount and pop it into the automotive mount in your vehicle. Then press one button, and your 378 is ready to navigate you on the roads, with turn by turn directions and voice prompts that take you straight to your destination. The 378 is preloaded with detailed City Navigator maps for all of North America and contains over 6 million points of interest, including hotels, restaurants, gas stations, marinas, attractions and more.
        "
        Och så här on 278an

        "On land or water, GPSMAP 278 is one of Europe’s most versatile navigators. This combination color chartplotter and street navigator comes preloaded with detailed street maps, plus directions to millions of points of interest throughout Europe. For use on your boat, optional BlueChart® g2 data cards transform the GPSMAP 278 into a finely detailed color chartplotter featuring the latest and best in marine cartography.

        Head Straight for the Water
        On water, GPSMAP 278 is a dependable color chartplotter with built-in basemap enhanced by Garmin's marine cartography. Add optional BlueChart g2 data cards to view real, detailed aerial photos of harbors, marinas and other important marine landmarks and places, right on your chartplotter.

        Go from Water to Land
        When you're ready to drive home, take your 278 out of its marine mount and pop it into the automotive mount in your vehicle. Then press one button, and your 278 is ready to navigate you on the roads, with turn by turn directions and voice prompts that take you straight to your destination. The 278 is preloaded with detailed European City Navigator® NT street maps, including Eastern Europe and contains millions of points of interest, including hotels, restaurants, gas stations, marinas, attractions and more."

        Det verkar som om det som skiljer dom är den förprogramerade kartan annars är dom lika
        https://buy.garmin.com/shop/compare....areProduct=416
        Ok.. Ser ju ut som det.. Kan det vara så att det är bara olika nummer på dem för Europa och USA fast samma funktioner men olika kartor.. Finns ju 276an och 278 i sverige och 387 och 487 i USA
        Får ta mig en tur till någon affär som har lite koll på det där tror jag..
        // Johan Sjölén

        http://johansjolen.blogspot.com/

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av johan_83_ Visa inlägg
          Ok.. Ser ju ut som det.. Kan det vara så att det är bara olika nummer på dem för Europa och USA fast samma funktioner men olika kartor.. Finns ju 276an och 278 i sverige och 387 och 487 i USA
          Får ta mig en tur till någon affär som har lite koll på det där tror jag..
          Alla fakta finns att läsa på www.garmin.com om nästan alla modeller dom har gjort

          Såg ut som att 276 endast var kompatibel med BlueChart
          Och 278 bara med BlueChartG2 den hadde också någon typ av röst navigering när man sitter i bilen och kör


          http://teamchar.blogspot.com/

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
            Alla fakta finns att läsa på www.garmin.com om nästan alla modeller dom har gjort

            Såg ut som att 276 endast var kompatibel med BlueChart
            Och 278 bara med BlueChartG2 den hadde också någon typ av röst navigering när man sitter i bilen och kör
            Missa länken först.. men hittade den sen.. Sen jämförde jag dem på Prisjakt och då ser det ut som inte 276 är portabel fast på garmin.com så står det att den är det. vill ju kunna ha den överallt. även att 278an inte hade stöd till ekolod, låter lite märkligt.. får kolla upp det ordentligt hos någon handlare. verkar ju schysst så.. Men får tacka så länge!
            // Johan Sjölén

            http://johansjolen.blogspot.com/

            Kommentera


            • #7
              Av vad jag läser mig till så är 378 och 478 US modeller med US kartografi förprogramerat och 276/278 är europa modeller.

              Enligt vad jag känner till så är 276 en renodlad kartplotter för fast eller portabel användning och 278 är kapabel att ansluta givare och köra ekolod i men ändå för fast eller portabel användning.
              Har aldrig hört att någon av dem skulle klara G2 Vision men att 278 förutom Blue chart klarar även City Navigator och Friluftskartan och nägra till medans 276 klarar endast Blue Chart iaf enligt Garmin Sverige http://www.garmin.se/productlist.aspx?pageid=23

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
              1 216 svar
              156 043 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg HenkeW
              av HenkeW
               
              Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
              12 svar
              2 708 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Piscantur stercore  
              Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
              27 svar
              1 989 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg gabbu
              av gabbu
               
              Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
              2 svar
              499 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg profilnamnet  
              Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
              5 svar
              409 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Amiala
              av Amiala
               
              Arbetar...
              X