Hej!
Har försökt söka, men vill gärna ha specialsvar av proffsen
Har köpt en Ryds 435 dl-07, och tänkte montera elmotor på denna!
ELMOTOR?
Kommer välja en Minn Kota motor såklart som ska driva cirka 850kg max men normalt ca 650kg. då räcker ju en 36:a men tänkte mig en 44:a istället, men dessa finns ju tyvärr inte på trumman.se, synd eftersom de har så bra priser!
BATTERI
Ska köpa mitt batteri av watski (har lite rabatt) LÄNK WATSKI
Har ju hört mycket gott om Tudor Nautica men har funderat på att köpa ett EXCIDE GEL istället!? Står ju mycket fint om dem på tudors hemsida!
ÖVRIGT
Ska jag koppla ekolodet till "Elmotorbatteriet" eller "Startbatteriet"? (kom nog på svaret här, men skriv gärna ändå
)
Var får man tag i billigast CTEK laddare?
Tack alla ni som orkar svara!
//Marcus
Har försökt söka, men vill gärna ha specialsvar av proffsen

Har köpt en Ryds 435 dl-07, och tänkte montera elmotor på denna!
ELMOTOR?
Kommer välja en Minn Kota motor såklart som ska driva cirka 850kg max men normalt ca 650kg. då räcker ju en 36:a men tänkte mig en 44:a istället, men dessa finns ju tyvärr inte på trumman.se, synd eftersom de har så bra priser!
- Andra ställen med bra priser?
- Ska jag välja en annan motor?
BATTERI
Ska köpa mitt batteri av watski (har lite rabatt) LÄNK WATSKI
Har ju hört mycket gott om Tudor Nautica men har funderat på att köpa ett EXCIDE GEL istället!? Står ju mycket fint om dem på tudors hemsida!
- Är det värt att lägga de extra pengarna på ett GEL batteri?
- De är ju tippsäkra och klarar djupurladdning men är det något annat de är känsliga för?
ÖVRIGT
Ska jag koppla ekolodet till "Elmotorbatteriet" eller "Startbatteriet"? (kom nog på svaret här, men skriv gärna ändå
)Var får man tag i billigast CTEK laddare?
Tack alla ni som orkar svara!
//Marcus

Kommentera