Fishinbuddy 1200 fråga! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fishinbuddy 1200 fråga!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fishinbuddy 1200 fråga!

    Jag har ett fishin buddy 1200 och ibland så är det precis som om det hänger sig. På exempel 10meters djup så målar det upp en rad av fisksymboler vid 10 meter och sedan bottnen några meter under och visar att det är 12meters djup.
    Lyfter man upp ekolodet från vattnet så fixar det till sig en stund. Kan det ha med känsligheten att göra?

    Någon som har liknande problem?

  • #2
    Ursprungligen postat av look43 Visa inlägg
    Jag har ett fishin buddy 1200 och ibland så är det precis som om det hänger sig. På exempel 10meters djup så målar det upp en rad av fisksymboler vid 10 meter och sedan bottnen några meter under och visar att det är 12meters djup.
    Lyfter man upp ekolodet från vattnet så fixar det till sig en stund. Kan det ha med känsligheten att göra?

    Någon som har liknande problem?
    Steg 1: Stäng av Fish ID funktionen då den bara är ett reklamtrick som visar allt från flytande sjögräs, plastpåsar och en och annan fisk som olika stora fisksymboler

    Steg 2: Lyft aldrig givaren ur vattnet då lodet är påslaget då det kan skada sändarkristallen i givaren och i värsta fall förstöra den!!

    Steg 3: Kör manuella inställningar på allt utom djupskala och justera känsligheten ofta för att se till att Du alltid har optimal visning på skärmen under rådande förhållanden.

    My 2 Cent

    Kommentera


    • #3
      Byt batterier det kan bli konstiga fel på dom där när batterierna börjar bli slut.
      En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

      Kommentera


      • #4
        aj fan det där med sändarkristallen i givaren, snappade jag upp först nu. Borde jag nog kanske tänkt på för länge sedan men det är aldrig för sent att ge upp.

        Kommentera


        • #5
          Såg nu att de var ett Fishing Buddy 1101 jag hade. Batterierna var färska så de var inte problemet,

          Kommentera


          • #6
            Har ett gamalt fishingbuddy 1200 hemma i garaget.. Har för mig att ja hade typ samma problem. Ja fick ett nytt på garantin och de andra funkade bättre har ja för mig.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
            1 216 svar
            156 174 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg HenkeW
            av HenkeW
             
            Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 12:17
            12 svar
            2 728 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Piscantur stercore  
            Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
            27 svar
            2 009 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg gabbu
            av gabbu
             
            Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
            2 svar
            518 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg profilnamnet  
            Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
            5 svar
            414 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Amiala
            av Amiala
             
            Arbetar...
            X