Plotter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plotter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av TeamScuirus Visa inlägg
    Eagle plottere og Lowrance i fra 2008 og tidligere fungerer ikke særlig bra under tak, de har en temmelig ufølsom GPS mottager, fungerte ikke bra da jeg hadde LGC-3000 liggende framme ved ruten i min Antares 650, så fort jeg fikk den opp på teket ble alt utmerket. Nye Lowrance HDS har Sirf III chipsettet og vil fungere utmerket under tak. HDS er mye mer avansert, bedre og mer brukervennlig enn tidligere modeller (inkludert Eagle) så jeg vil ikke rekomedera noen å kjøpe annet enn HDS hvis en skal ha Lowrance/Eagle i dag.
    Ok var övertygad om att Sirf chippet satt i moderna lowrance grejor, det sitter i GPS puckar för 400 spänn och funkar hur bra som helst under tak (plast) inte ett problem.
    Ska montera en Global map 7600C snart då ska jag testa, den har LGC-2000 antenn skulle bli mycket förvånad om det inte funkar bra, riktigt djävla dåligt i så fall.... mvh
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

    Kommentera


    • #12
      Tittade ju givetvis på HDS oxå. Men är lite feg och vill gärna ge nya saker ett par år på marknaden innan jag köper en. En kompis monterade en 7-tummare i sin nya båt, men skiten kan ju inte läsa vanliga navionics-kort! Han kör med ett nauticpath-kort som är ett skämt vad gäller detaljrikedom osv jämfört med de vanliga korten. Lowrance har krångel med mjukvaran men jobbar på detta.

      Med min nya plotter nu följde det med en LGC-3000 antenn. Har denna sirf III mottagare?
      Mvh Micke

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
      12 svar
      2 734 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Piscantur stercore  
      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
      27 svar
      2 018 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg gabbu
      av gabbu
       
      Startad av Amiala, 2023-04-30, 16:31
      5 svar
      415 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Amiala
      av Amiala
       
      Volt av Najad
      Startad av Najad, 2023-05-14, 12:21
      9 svar
      396 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg profilnamnet  
      Startad av Miller_time, 2023-06-01, 12:15
      6 svar
      402 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Miller_time  
      Arbetar...
      X