Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • TeamScuirus
    replied
    HDS bruker samme svinger som X510 eller X515 (og alle andre nyere Lowrance på 5" eller mer). Disse har blå kontakt. Det er også mulig å bruke eldre svingere fra eksempelvis LCX-15MT men en vil da ikke få temperatur.

    Lämna en kommentar:


  • Flodström
    replied
    Enl. många inlägg på amerikanska forum så skall äldre givare (typ 50/200 eller 200 kHz) vara kompatibla med den nya HDS-serien så som jag har uppfattat det.
    (dock inte gamla 50/192 kHz givare).

    Lämna en kommentar:


  • johan_83_
    replied
    Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
    Som jag fattat det ska det funka då den del som ger digitalbehandling av signalerna sitter i själva enheten och tar emot signalerna från givaren, denna funktion fanns att köpa som en lös enhet förut so mkopplades in mellan befintlig givare och instrument så det borde som sagt funka.
    Så Din givare bör räcka och sedan proscessar HDS den signalen bättre än Ditt nuvarande lod, men för att vara helt säker kolla med Sportmanship tekniska support, Lowrance har ju några olika kontaktstandarder också så kan falera där med!
    ok, tack tack

    Lämna en kommentar:


  • Rospigg
    replied
    Ursprungligen postat av johan_83_ Visa inlägg
    Kan jag använda givaren som jag har till mitt lowrance X515c df om jag skulle köpa ett lowrance hds 5. Eller tappar jag nåt då?
    Som jag fattat det ska det funka då den del som ger digitalbehandling av signalerna sitter i själva enheten och tar emot signalerna från givaren, denna funktion fanns att köpa som en lös enhet förut so mkopplades in mellan befintlig givare och instrument så det borde som sagt funka.
    Så Din givare bör räcka och sedan proscessar HDS den signalen bättre än Ditt nuvarande lod, men för att vara helt säker kolla med Sportmanship tekniska support, Lowrance har ju några olika kontaktstandarder också så kan falera där med!

    Lämna en kommentar:


  • johan_83_
    replied
    samma givare?

    Kan jag använda givaren som jag har till mitt lowrance X515c df om jag skulle köpa ett lowrance hds 5. Eller tappar jag nåt då?

    Lämna en kommentar:


  • Everflow
    replied
    Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
    Visst är det bra?

    Nix kurs/stävlinjen och avståndsringarna kommer inte igång med nya uppdaterintgen heller men det jobbas på det har jag fått info om, hoppas det kommer snart för jag saknar det också!

    Har faktiskt inte reagerat på att djupsiffrorna inte hänger med men jag tittar mest på djupkurvorna och färgen så vet jag vad som gäller och läser inte själva siffrorna så noga, får kolla detta nästa gång jag är ute.

    Ja verkligen! Stor skillnad jämfört med LCX 112!

    Bara att invänta uppdateringar då, känns som jag gjorde det att antal ggr med förra enheten också, men det är väl så att det förekommer lite barnsjukdomar antar jag.

    Inte? Märkte det direkt jag plockade fram kartbilden, inget stort problem men jag gillar det inte då jag brukar kika på sifrrorna en del när jag kryssar kanter på djup som inte skiftar färg. Förhoppningsvis hoppar de rätt, det är ju vectoriserat så det skall ju inte bete sig som ett scannat kort i onödan!

    Lämna en kommentar:


  • Rospigg
    replied
    Ursprungligen postat av Everflow Visa inlägg
    Jag märkte att det var samma nu idag när jag bytte bygel osv.

    Har inte kopplat något via NMEA i nuläget även om jag funderat på att koppla ihop mina enheter, har dock inte känts tillräckligt viktigt ännu.

    Men vilket instrument det var!!!! Vilket lod! En ren fröjd att fiska med.


    Uppdaterade med programvaran länkad ifrån Sportmanships hemsida, Hann aldrig testa den dock. Någon som vet ifall plottern vänder djupsiffrorna rätt med nya programvaran?? Och om kurspilen tillkommer, saknade den kände jag.
    Visst är det bra?

    Nix kurs/stävlinjen och avståndsringarna kommer inte igång med nya uppdaterintgen heller men det jobbas på det har jag fått info om, hoppas det kommer snart för jag saknar det också!

    Har faktiskt inte reagerat på att djupsiffrorna inte hänger med men jag tittar mest på djupkurvorna och färgen så vet jag vad som gäller och läser inte själva siffrorna så noga, får kolla detta nästa gång jag är ute.

    Lämna en kommentar:


  • Everflow
    replied
    Ursprungligen postat av TeamScuirus Visa inlägg
    Det er samme kontakt på ledningene, men ledningene er forskjellige. Det er ikke noe problem å bruke LCX112C ledningen til HDS.

    Hvis du planlegger å bruke NMEA 2000 nettverket sammen med HDS må du inn med en Power insertion kabel. HDS powrer ikke NMEA 2000 via seperate ledninger til hovedenheten slik som LCX.
    Jag märkte att det var samma nu idag när jag bytte bygel osv.

    Har inte kopplat något via NMEA i nuläget även om jag funderat på att koppla ihop mina enheter, har dock inte känts tillräckligt viktigt ännu.

    Men vilket instrument det var!!!! Vilket lod! En ren fröjd att fiska med.


    Uppdaterade med programvaran länkad ifrån Sportmanships hemsida, Hann aldrig testa den dock. Någon som vet ifall plottern vänder djupsiffrorna rätt med nya programvaran?? Och om kurspilen tillkommer, saknade den kände jag.

    Lämna en kommentar:


  • TeamScuirus
    replied
    Det er samme kontakt på ledningene, men ledningene er forskjellige. Det er ikke noe problem å bruke LCX112C ledningen til HDS.

    Hvis du planlegger å bruke NMEA 2000 nettverket sammen med HDS må du inn med en Power insertion kabel. HDS powrer ikke NMEA 2000 via seperate ledninger til hovedenheten slik som LCX.

    Lämna en kommentar:


  • Everflow
    replied
    En snabb fråga ifall någon är online!

    Är det samma strömkontakt till HDS10 som det är till en LCX 112C??

    Har gjort ett litet byte och hoppas att jag möjligtvis slipper dra om kabel?

    Tänkte ta en testtur imorgon och kände att det vore skönt att veta hur det ligger till, men det borde vara samma kontakt, tycker det ser så ut.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
1 216 svar
156 033 visningar
0 gillar
Senaste inlägg HenkeW
av HenkeW
 
Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
12 svar
2 707 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Piscantur stercore  
Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
27 svar
1 986 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gabbu
av gabbu
 
Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
2 svar
499 visningar
0 gillar
Senaste inlägg profilnamnet  
Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
2 svar
354 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Arbetar...
X