Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Mattias Svensson Visa inlägg
    Har köpt ett HDS-5x, de har ingen gps så de lär inte vara geolåsta?

Nej så kan det ju vara förstås då.
    Lowrance försöker ju stävja parallellimporten, så man vet ju aldrig hur dom sätter käppar i hjulet.

Lycka till i alla fall!
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

• Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
      Nej så kan det ju vara förstås då.
      Lowrance försöker ju stävja parallellimporten, så man vet ju aldrig hur dom sätter käppar i hjulet.

Lycka till i alla fall!
      Vad jag fattat det som så styrs den funktionen helt genom gps, att den stänger av funktioner utanför usa, för meter och svensk språk ligger inne i alla bara att de stängs av. har läst att stänger man av gps'en på en HDS med gps så kommer man runt problemet tydligen, men man vill väl ha gps'en igång om man köpt ett sånt lod hehe..

HDS 5x saknar ju både gps och kortläsare så den tror jag inte påverkas, men rätta mig om jag har fel. Sen går det få tag på HDS'ER i USA som fungerar. de som inte fungerar har en stor lapp på kartongen där det står "US only". en butik på ebay säljer alla modeller world wide så antar han har modeller som funkar, men säker kan man inte vara, skulle vara konstigt att sälja lod utanför usa som inte fungerar där..
      Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Vad jag fattat det som så styrs den funktionen helt genom gps, att den stänger av funktioner utanför usa, för meter och svensk språk ligger inne i alla bara att de stängs av. har läst att stänger man av gps'en på en HDS med gps så kommer man runt problemet tydligen, men man vill väl ha gps'en igång om man köpt ett sånt lod hehe..

HDS 5x saknar ju både gps och kortläsare så den tror jag inte påverkas, men rätta mig om jag har fel. Sen går det få tag på HDS'ER i USA som fungerar. de som inte fungerar har en stor lapp på kartongen där det står "US only". en butik på ebay säljer alla modeller world wide så antar han har modeller som funkar, men säker kan man inte vara, skulle vara konstigt att sälja lod utanför usa som inte fungerar där..
        Japp, ok.
        Man får vara försiktig bara, inte roligt att få hem en stympad maskin.
        &

-Okänd

Kommentera

• Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
          Har inte sett något CE-märke så det tror jag inte jag har.
          Du kanske kan jämföra serienummer för att se om den är nyare eller äldre. mitt serienummer ser ut så här:3256 492 *** (X är utbytta siffror).
          Jag fick in version 4 och det verkar fungara det också.

btw, är det nån annan som upplever den här tråden som otroligt seg att skriva i?
          Tack Ola
          Jag hade serienummer innan dig. Min 6:e siffra var en 8 mot din 9:a så idag har jag uppdaterat till ver. 4,0. Det gick väldigt smidigt och jag fick lite bättre konakt med botten vid planigsfart förrutom alla nya snabbknappar mm som ingår i uppdateringen BRA!

Invigde med att se när en gös högg min fin-s strax ovan botten, alltid lika häftigt.

Kommentera

• Är det fortfarande HDS ekolode/gps som gäller eller skall jag satsa min pengar på annan modell och märke?

Kommentera

• Ursprungligen postat av look43 Visa inlägg
              Är det fortfarande HDS ekolode/gps som gäller eller skall jag satsa min pengar på annan modell och märke?
              Jag tycker inte den är värt sitt pris, inte ens om man köper "billigt" från usa (vilket kanske inte är möjligt längre pga av geo-lås iofs)
              Nästan 20.000:- för något som är segt, buggigt och kasst användargränssnitt.
              Jag har en HDS7.
              Inte vidare nöjd, och då gav jag en då bara USA-pris för min.
              &

-Okänd

Kommentera

• Jag har två frågor om mitt nya HDS-5x. Den första är att jag råkade peta med fingret på skärmen och nu när enheten är av och jag kollar noga på skärmen så är den lite konstigt färgad där, jag har putsat med fiberduken men det är fläckar med annan färg som inte går bort. är det ett plastlager på skärmen från fabrik eller är det bara de där vita skyddet som skyddar skärmen? Om det är plast på skärmen, jag ser ingen kant att dra i, hur får jag i så fall bor den? Eller vad är problemet här?

Andra frågan är att alla knappar fungerar bra med "meny" knappen är väldigt seg, jag får trycka väldigt hårt på den medan de andra är lätta och bra, någon som har erfarenhet av detta och/eller vet hur man kan avhjälpa detta?

/Mattias
                Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

• Ingen?

Kommentera

Ingen?
                    Se inlägg 316!
                    &

-Okänd

Kommentera

• Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                      Se inlägg 316!
                      Svarar tyvärr inte på någon av mina frågor eller problem..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
                      72 svar
                      6 097 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tobs
                      av tobs