Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av RK99 Visa inlägg
    Tjena!
    Använde mitt HDS-5 första gången idag, än så länge riktigt nöjd men har en liten fundering.
    Knopmätaren funkar endast när plottret visas, ska det vara så?
    La in knopmätaren så den visas även på lodet men den står på 0.0 hela tiden.
    /Martin





    Det går att lägga in det på ekolodsbilden också.
    Jo men det har jag ju gjort, men det står 0,0kn även fast det egentligen går i tex 18kn. I Plotterläge så funkar det utan problem.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av MarwinD Visa inlägg
      Jo men det har jag ju gjort, men det står 0,0kn även fast det egentligen går i tex 18kn. I Plotterläge så funkar det utan problem.
      Har du senaste mjukvaran?
      Annars prova att uppdatera?
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

      -Okänd

      Kommentera


      • Är det inte så att du kan ha flera olika fartgivare att välja mellan och att du har valt fel fartgivare i menyn


        http://teamchar.blogspot.com/

        Kommentera


        • Har inte hunnit uppdatera än faktiskt. Har spenderat alldeles för mycket tid att blöta krokarna
          Det där med fel fartgivare kan ju vara något att spåna vidare på. Tycker nämligen att den farten som står på plottern inte stämmer riktigt.
          Vet du på rak arm vilken meny jag hittar denna inställning?
          Ska kolla på det nästa gång jag e i båten!
          Tack för hjälpen

          Kommentera


          • Är det nån som uppdaterat till 3.5?
            Blev det några förbättringar?
            Nån som uppdaterat till 3.5 med en importerad?
            Ola

            Kommentera


            • Jag har uppdaterat min HDS-7a från USA (inköpt jan 2010)
              Det var inga som helst problem.
              Däremot är jag osäker på de som är köpta senare än så...
              "Sporten i sportfiske är att göra det svårare än vad det egentligen är..."

              Kommentera


              • Jag har en kompis som beställde en HDS-8 från USA för nån månad sen. Den var US only med geofence och han fick skicka tillbaka den med 2000 kr förlust. :-( Ibland kan det bli dyrt att köpa billigt.
                Har en HDS-5 själv som kommer från USA fast tidigare i höstas och den funkar bra med 3.5 fast jag har tyvärr inte haft tillfälle att testa den tillräckligt för att säga nåt om nåt vart bättre än version 3.0.
                Jag kan inte fatta varför man gör på detta viset på Lowrance, är verkligen Europamarknaden så stark även för USA ? Nån som kan förklara hur det troligen är ?

                Mvh

                Jan Å

                Kommentera


                • Hur vet man om det är geofence?
                  Provade han den och såg att det verkligen var så eller stod det på den?
                  Jag skulle inte skickat tillbaka den bara för att det inte fanns svenska och meter, det är ju bara att lära sig engelska & fot.
                  Det är det värt för den pengen.
                  Min är en aprilinköpt så man vill inte gärna uppdatera nu när man ska använda den utan det får väl bli när isen lagt sig om det skulle strula.

                  Jag begriper mig inte heller på Lowrance strategi speciellt som de inte har nån som helst info på deras hemsida eller i deras produktblad om det.
                  Då är ju hummingbird sjysstare som faktiskt skriver att us-varianten bara har fot.

                  Man undrar ju varför det är mer än 100% skillnad när man jämför en svensk & en amerikans återförsäljares priser.
                  Fast delvis så har vi väl EU att tacka för detta med deras CE-märkningskrav.
                  Vore kul att se en beräkning som förklarar varför det är dyrare i sverige.
                  Ola

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Gävlebon Visa inlägg
                    Jag har en kompis som beställde en HDS-8 från USA för nån månad sen. Den var US only med geofence och han fick skicka tillbaka den med 2000 kr förlust. :-( Ibland kan det bli dyrt att köpa billigt.
                    Har en HDS-5 själv som kommer från USA fast tidigare i höstas och den funkar bra med 3.5 fast jag har tyvärr inte haft tillfälle att testa den tillräckligt för att säga nåt om nåt vart bättre än version 3.0.
                    Jag kan inte fatta varför man gör på detta viset på Lowrance, är verkligen Europamarknaden så stark även för USA ? Nån som kan förklara hur det troligen är ?

                    Mvh

                    Jan Å
                    Hej Jan

                    Kan du fråga din kompis om han såg utanpå/ kartongen el dyl att det är en US modell?
                    Har själv en HDS8 från USA med mjukvara 2,5 och bävar för ev uppgradering. Är dock köpt tidigt i mars.

                    Kommentera


                    • Hej,

                      Jag är nära nu att köpa en HDS-5. Jag har bara en fundering. Med mitt gamla lod går det inte att läsa av bottenstrukturen i höga hastigheter utan djupindikatorn bara blinkar. Hur funkar det med HDS-5 med den billigaste 83-200 givaren???

                      Mvh,
                      Mattias

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 029 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 704 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 974 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      495 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      354 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X