Lowrance Mark-5x - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance Mark-5x

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag hade samma beslutsångest som du verkar ha för några veckor sedan Valde lowrance mark 5x pro till slut då de flesta verkar nöjda med det. Har inte hunnit testa det ännu.

Kommentera

Ursprungligen postat av pona Visa inlägg
      Jag hade samma beslutsångest som du verkar ha för några veckor sedan Valde lowrance mark 5x pro till slut då de flesta verkar nöjda med det. Har inte hunnit testa det ännu.
      Ohoj,

Jag är inne i samma köptankar men undrar en liten sak.
      Det är ju tvåfrekvens givare till pro modellen men kan man få upp båda samtidigt på skärmen eller bara en åt gången???

tacksam för svar
      /Nathe

Kommentera

Ursprungligen postat av Electronicd Visa inlägg
        Okej, läste i någon annan tråd att färg va valdigt mycket lättare att avläsa då man mycket enklare ser om det är exempelvis hård eller mjuk botten. Några personer sa att om dom hade köpt nytt lod idag så hade dom absolut köpt ett färg ekolod. Det är dock här dom problemet är för som du säger kan man få uppfattningen om att det är bättre med ett svartvitt ekolod med hög upplösning än ett färglod med lite sämre upplösning... så här vet jag inte vad som blir bäst.

Vad säger ni andra om detta? Sen undrar jag som sagt om båda dessa lod har "skvallerfönster" så att jag kan se mitt bete på lodet vid pelagiskt vertikalfiske?
        Mark 5x har skvallerfönster...iaf
        I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Jag har Lowrance Elite 5x, och är grymt nöjd med det. Vissa butiker har oxå sänkt priset till ca 5000kr incl frakt detta året ifall ni missat det...

Kommentera

då är frågan om inte ett elite 5 med plotter för 5690:- inkl frakt är ett bättre köp...förutsatt
            att man har nytta av plottern då...

Å andra sidan kostar inte ett HDS 5 rent ekolod mer är $500 i USA...
            Senast ändrad av byggarn; 2011-05-03, 07:20.
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag är nöjd med min 5x DSI,en stor fördel tycker jag är att du kan zooma in enskild fisk som kan verka intressant typ gädda, gös.
              Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
                Jag är nöjd med min 5x DSI,en stor fördel tycker jag är att du kan zooma in enskild fisk som kan verka intressant typ gädda, gös.
                Hur ser fiskarna ut på ditt DSI? Är det bågar som vanligt eller är det lättare att urskilja med DSI lodet?
                Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

jag tog hem ett lowrance mark5x ifrån staterna, har ej hunnit testa ännu , men prisvärt var det iaf =) 1200kr inkl frakt express, 4dagar tog det innan jag hade det.

Vad finns det för typer av batterier man kan använda till lodet? söker ett mindre portabelt batteri, inte ett tungt bil-båt batteri.

Kommentera

Tjacka ett mc batteri + laddare. När det gäller dimensionering så kolla så du får minst ca 10 timmar på batteriet till ditt ekolod under körning. Kika på batteriets Ah -> strömförbrukning på ekolod. Dra först av av 2-40% på batteriet i kapacitet eftersom du sällan får ut max.
                    - Go for the big ones you must!
                    https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc

Kommentera

Ursprungligen postat av PIKIE Visa inlägg
                      jag tog hem ett lowrance mark5x ifrån staterna, har ej hunnit testa ännu , men prisvärt var det iaf =) 1200kr inkl frakt express, 4dagar tog det innan jag hade det.

Vad finns det för typer av batterier man kan använda till lodet? söker ett mindre portabelt batteri, inte ett tungt bil-båt batteri.
                      Får man fråga var du köpte lodet? 1200kr lät inte helt fel
                      Senast ändrad av Falken; 2011-05-10, 18:06.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gussy, 2025-09-01, 16:36
                      11 svar
                      681 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg DIFAnders  
                      Startad av Sadda, 2025-10-11, 10:22