Eagle är ju ett Lowrancelod, det är deras lågbudgetmärke och finns inte mer. Tror de la av 2011-2012. De Eagle jag haft har inte läst så bra i farter över 12 knop och har för mycket brus i skärmen. Skulle helt klart gå på Lowrance mark5x
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lowrance Mark-5x
Collapse
X
-
Har nu gjort av med 2st batterier pga av att det fina gel batteriet glömdes kvar under vintern i boden = pajjat. Och det andra gav upp precis eftersom det var ett gammalt mc batteri.
1. Kör med Mark 5X Pro varianten och är supernöjd. Ska nu köpa batteri och tar gärna emot rekommendationer. Har inte specen kvar på ekolodet å jag hittar inte hur mycket ström det drar i drift..Funkar en vanligt blyack på 7ah t ex (249kr på clas ohlson)?
2. Nybörjarfråga ang pelagiskt fiske och skvallerfönstret... Jag har mitt lod monterat i aktern på båten och fiskar på ca 4-8m. Vad är vitsen med att använda skvallerfönstret eftersom "bågarna" på lodet visar fiskens djup?
3. Jag upplever det också svårt att se min egen och drag på lodet när jag fiskar. Har ni spöt rakt bakåt i båten eller hur gör ni?
4. Och hur f-n vet vart fisken står = vart ni placerar jiggen eftersom radien på konen som täcker ett visst område runt båten kan ju av naturliga skäl vara flera meter (beror på konvinkel och djup jag vet och jag har en lathund hemma oxå
!?
Dela gärna med er rörande batteri och pelagiskt fiske + ekolod för jag hittar inga svar på nätet tyvärr!- Go for the big ones you must!
https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc
Kommentera
-
jo det är väl det som är problem, det finns för Mycket information. All info jag hittat är i bästa fall "sen såg jag en indikation på skvallerfönstret och upp kom en gös på 4.5kg"...typ
Men absolut jag kan ju fortsätta min sök-bonanza och kanske hitta något. ELLER så skriver man ett kort svar om man tycker att man vill dela med sig av sina tips. Det är liksom det som är kärnan i en fungerande forum :P
Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggOm du inte hittar det du söker på nätet rörande dina frågor då kan du inte ha letat särskilt länge ?
Det finns ju massor av info på webben och massor av info här på forumet !?
Prova igen och sök på forumet. Svaren finns här på forumet!- Go for the big ones you must!
https://www.youtube.com/watch?v=PzOKf9A3oqc
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
Kanal: Elektronik
2025-04-08, 11:59 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Miller_time, 2025-04-07, 20:45
|
6 svar
582 visningar