En tråd om DrDepth - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En tråd om DrDepth

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
    Du måste ändra "Map format" eller vad inställningen heter från "Navionics" till "Lowrance" för att du skall kunna se kartan. (Alltså inställning på enheten)
    Min HDS 5 känner av formatet automatiskt så det behöver inte jag göra, men jag upplevde samma fel när jag hade två stycken .lcm filer på samma minneskort. Jag tänkte test flera olika kartfiler samtidigt å det sket sig.

Kommentera

Ursprungligen postat av look43 Visa inlägg
      jo det gick bra. märker att det fungerar bäst med små sjöar. Har fortfarande lite problem med landkonturerna.
      Vad har du för problem med landkonturerna?

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe71 Visa inlägg
        Har själv inte testat än men kommer att gjöra nästa år, hoppas det funkar att samköra djupkarta från drdepth med navionics sjökort
        Jag har själv inget navionics kort så jag vet inte. Men om inte ekolodet har två läsare så behöver du knö in det på samma kort. Jag tror att det är ett några här på forumet som lyckats med det. Har för mig att de tog bort read only spärren på SD kortet å kopierade in det. Har för mig också att några skrev att de inte vågade för att skulle förstöra kortet så var försiktig....

Min karta som jag har skapat är på 184 Kb å täcker en meddel stor sjö så det kräv dock inte stort utrymme.

Kommentera

Här kommer ett exempel i 2D och i 3D som visar en liten vik i hemma sjön. Det kommer att ta väldigt många timmar att täcka hela sjön men jag kör upp de ställen som jag tycker verkar schyssta först. Nu när det är gjort så är det "bara" att hitta en fiske metod som gör att man kan plocka upp de där 2kg abborrarna som det rycktas om i sjön.

Click image for larger version

Name:	test22.png
Views:	1
Size:	173,7 KB
ID:	1761214
          Click image for larger version

Name:	test23.png
Views:	1
Size:	93,9 KB
ID:	1761215

Kommentera

Jag har använt mig av Drdepth ett tag nu och iblan blir bakgrunds bilden helt svart när jag är ute och kör. Någon som vet varför det blir så här ibland?

Kommentera

Hej!

Blir det helt svart eller är det bara bakgrunden?

DrDepth har en natt funktion (Höger klicka i bakgrunden å välj night mode) som växlar till svart bakgrundsbild å en annan färgpalett.

Om det inte är det så kanske det låter som HW fel på utrustningen. Vad använder du förnågot när du loggar?

/Kallin

Kommentera

Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
                Hej!

Blir det helt svart eller är det bara bakgrunden?

DrDepth har en natt funktion (Höger klicka i bakgrunden å välj night mode) som växlar till svart bakgrundsbild å en annan färgpalett.

Om det inte är det så kanske det låter som HW fel på utrustningen. Vad använder du förnågot när du loggar?

/Kallin
                Det är bara kartan som blir svart. Ser fortfarande båtens rikning mm. Känns som om den buggar ur lite.
                Kör hds 5.

Kommentera

Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
                  Min HDS 5 känner av formatet automatiskt så det behöver inte jag göra, men jag upplevde samma fel när jag hade två stycken .lcm filer på samma minneskort. Jag tänkte test flera olika kartfiler samtidigt å det sket sig.
                  Om du skall ha två kartor på samma kort så måste du exportera i polish format.

Kommentera

Exempel på djupkarta

Här är ett exempel på hur enkelt det är att framställa en djupkarta.
                    Se första bilden för att se ett bra exempel på hur man kan köra när man loggar djupet. Sjön är Källtorpssjön i Nacka.

Den ena kartan visar djup och den andra kartan djup + hårdhet.
                    Bifogade filer

Kommentera

Nice, det skall jag testa. Jag trodde att polish formatet var till för om man skulle slå ihop flera kator till en lcm fil men att ekolodet kräver att man bara har en fil.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      128 400 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10