problem att tilta motor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

problem att tilta motor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• problem att tilta motor

Mysko. Har sedan igår problem med att tilta upp min motor.
    Bilden nedan visar vad jag har problem med att uppnå.
    Är ju nödvändigt för mig som trailar...
    Click image for larger version

Name:	100_3113.jpg
Views:	1
Size:	631,4 KB
ID:	1833016

Iaf. Jag har upptäckt att om jag tar bort sprinten för justering av trimvinkel så kan jag tilta upp motorn.
    Bilden visar vilken sprint jag menar.

Name:	100_3114.jpg
Size:	336,0 KB
ID:	1833017

och var den skall sitta:

Name:	100_3115.jpg
Size:	225,1 KB
ID:	1833018

1. Tacksam för ideer om hur jag kan åtgärda felet.
    2. Fråga: kan jag köra utan denna sprint?
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

sitter väl nån spak på motorn strax under kåpan på endera sidan som släpper låsningen runt sprinten, spaken skall ändras vid backning eller inte....och nej,du kan inte köra utan sprinten...eller kan å kan...men det är inte bra...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Kan vara att motorn inte går att tillta när man har back eller neutral i. Prova att lägga i växel framåt.

//Linus

Kommentera

Jag har läst manualen ännu en gång utan att få klarhet i problemet.
        För säkerhets skull ska jag leta efter någon "hemlig" spak.
        Sprinten ska vara i, at all times enligt manualen så där sprack den iden.
        Neutralläge gäller för min motor precis som vanligt.
        Tack för svaren hittills, jag är tacksam för alla synpunkter som kan bringa klarhet i detta.
        Två pojkar (11 och 12 är) är svårt fiskesugna så det är gott om vi kan lösa detta.
        Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

nånstans måste det finnas en spak eller liknande som släpper låsningen runt sprinten...har själv aldrig ägt en Yamma så vet inte hur det brukar vara...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Nedan syns mitt i bild en hake som håller tag i sprinten för trimvinkel när motorn är i nertiltat läge.
            Nu är bilden lite suddig, men när jag tittar på ytorna är dessa inte helt raka utan verkar slitna...så jag tänker såhär: om jag tar en fil och försiktigt filar ytorna jämna borde det lösa problemet?

Name:	100_3120.jpg
Size:	509,4 KB
ID:	1775060
            Senast ändrad av Abumatic220; 2014-08-09, 09:28. Anledning: tautologi

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              nånstans måste det finnas en spak eller liknande som släpper låsningen runt sprinten...har själv aldrig ägt en Yamma så vet inte hur det brukar vara...
              Vill bara säga tack till er som orkar bry sig.
              Nej. Tyvärr finns ingen sådan spak. Har kollat igen.
              Har ägt motorn i snart 4 år om jag minns rätt.
              Har tiltat upp och ner otaliga gånger utan att dribbla med någon spak öht.

Kommentera

inte så att att det skall hänga ihop med växelspaken och klon skall haka i när backen läggs i och skall släppa när den läggs ur och något kärvar som du misstänker eller något har trillat bort...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  inte så att att det skall hänga ihop med växelspaken och klon skall haka i när backen läggs i och skall släppa när den läggs ur och något kärvar som du misstänker eller något har trillat bort...
                  Nej. Den går bara att tilta i neutralläge. Den där haken eller spärren som jag visade på bilden ovan hakar automatiskt när man tiltar ner (fjäderbelastad).

Kommentera

I ärlighetens namn får jag väll tillägga att utöver de svårt fiskesugna pojkarna som nämndes ovan finns dessutom en nybliven 50-åring som är jädrigt sugen trots att bockjakten hägrar! =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av heinrich79, 2010-09-16, 08:59
                    10 svar
                    4 937 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg heinrich79  
                    Startad av Kunggös, 2025-07-28, 13:22