MinnKota iPilot - kontrollen startar inte. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MinnKota iPilot - kontrollen startar inte.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
    Har ett Varta CR2450, samma som alltid. Har alltid funkat. Och har för mig att det står att man ska ha det i manualen.

Vad heter modellen med ''N''?
    CR2450N. Det är samma batteri. I instr. står det som du säger att man ska ha CR2450 knappcellsbatteri men original i min, satt ett CR2450N. skillnaden vet jag inte annat än att jag läst nån tråd (sweclockers el dyl gällde dock andra prylar) att vissa prylar kan få funktionsproblem med 2450 batteriet ? ? ?

Men detta är inget jag kan förklara eller påstå med säkerhet. Däremot har fiskekompisen haft strul med sin fjärr (CR2450) under en lång tid utan att låg batterisymbolen lyst. Vi monterade mitt CR2450N och det funkade klockrent. Tillfällighet, nojja, inbillning, okunnskap, eller vafan som helst, men kan va värt att prova.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Lyckades få ett livstecken av den nu.

Nu lyser alla ikoner på skärmen när man trycker på någon knapp. Av vad jag läst så verkar en nyprogrammering lösa det sen. Men får hålla tummarna.

Jag tog tröjan och gnuggade lite på kontaktblecken och gnuggade batteriet.

Kommentera

Sedan jag fick byta min fjärr pga ett annat problem har jag liknande problem med den nya. Det är glapp ngnstans, har ej blvit klok på exakt var. Mitt glapp avhjälpes med att bestämt knacka nedersidan (där remmen fästs) av fjärren mot ngt hårt... Men när den dinglat i remmen ett tag återkommer det och jag får knacka "ner" den igen.

Fick fjärren helt ny av Comstedts så jag tycker det borde sitta rätt batteri i den, men har också läst det där med att CR2450N är viktigt.

/Martin

Kommentera

Intressant. Ska till båten idag och kolla om man kan programmera fjärren till motorn. Men ska nog införskaffa mig ett CR2450N känns det som. Kan ju inte skada.

Kommentera

Lyckades ju som sagt att få fjärren att ge ifrån sig några livstecken igår. Åkte till båten och prövade om mina böner fått svar.

Började med att programmera in fjärren och nu funkar den igen fyfan vad skönt. Hade ingen lust med 1500-2000 för en ny fjärrkontroll

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av heinrich79, 2010-09-16, 08:59
            10 svar
            4 868 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg heinrich79  
            Startad av Andreasbd, 2018-04-01, 20:48