Suzuki 6hp från 91, är det något att ha? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Suzuki 6hp från 91, är det något att ha?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
    Sån gammal motor om den överhuvudtaget går att sälja så max 500-1500 kr.
    2007 köpte jag en beg 5 hk Honda från 2000 för 6000 på firma. Men jag fick häva Köpet för den gick inte att starta varm.
    Jävlar vad du är ute och cyklar nu. Bättre att knipa igen om man inte kan marknaden...
    5 hk Honda är förövrigt den vidrigaste motorn någonsin. Vibrationerna gör att allt ser suddigt ut, och startapparaten verkar vara från 70-talet
    Senast ändrad av J.R.E; 2015-05-09, 22:38. Anledning: tillägg

Kommentera

Impeller bytt idag och den går som en klocka! Passade även på att spruta in fett i alla nipplar osv.

En annan fråga, växelhusolja? Borde jag byta de? Oljan borde inte bli dålig av att bara ligga så länge det inte är någon syretillförsel? Vore det inte bättre att vänta med bytet av olja tills den är inkörd?

Kommentera

Oljan i drevet skulle inte vad hållbarheten beträffar egentligen behöva bytas varje år, men då drevet ligger under vatten vid körning, så är det väldigt viktigt att kolla att det finns tillräckligt med olja och att det inte har trängt in vatten i drevhuset, och då är det en smal sak att samtidigt byta den. Och med begagnade motorer med okänd historia så är det självklart att byta olja, det går ju bara åt en typ 3-5dl i en liten snurra så det är ingen kostnadsfråga heller. Och hur som helst alltid en j-a massa gånger billigare än att köpa ett nytt drev.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
          Sån gammal motor om den överhuvudtaget går att sälja så max 500-1500 kr.
          2007 köpte jag en beg 5 hk Honda från 2000 för 6000 på firma. Men jag fick häva Köpet för den gick inte att starta varm.
          Priset ligger på 4500-6000 för denna om den fungerar som den ska och är i bra skick.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av heinrich79, 2010-09-16, 08:59
          10 svar
          4 866 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg heinrich79  
          Startad av Andreasbd, 2018-04-01, 20:48