Montera Dödmansgrepp - från annat märke - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Montera Dödmansgrepp - från annat märke

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Montera Dödmansgrepp - från annat märke

jajo, det är så att jag köpte båt med 15hk mercury 4-takt från '02 i somras men känner att jag måste bry mig om säkerheten...
    Det är så att förra ägaren monterat bort dödmansgreppet eller nått, det finns helt enkelt inte.

▪▪▪
    Skulle det gå att ta dödmansgreppet från en gammal suzuki och montera på min mercury motor?
    ▪▪▪

Anledningen till att jag frågar är att jag hellre sparar pengarna och lägger på en wimea - trådlös MOB-ENHET när jag får råd. Men kan ju vara bra under höstfisket att ha ett dödmansgrepp.

Jag monterade en brytare av universalmodell på min Selva när den ursprungliga dödarknappen pajade. http://www.motonet.fi/fi/tuote/38678...harmaa-12V-15A Den stannar motorn när den gråa gummikorkgrunkan dras av.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
      Jag monterade en brytare av universalmodell på min Selva när den ursprungliga dödarknappen pajade. http://www.motonet.fi/fi/tuote/38678...harmaa-12V-15A Den stannar motorn när den gråa gummikorkgrunkan dras av.
      Det jag funderar på är ifall alla nödstopp kopplas lika, eller om man måste göra fulkopplingar, Vill helst göra så lite skada som möjligt

Men tack för tipset.

Kommentera

I mitt fall så var det bara att klippa av kablarna på original dödarknappen och klämma fast ett par Abiko-stift på dem och på kablarna till den nya dödarknappen och sedan koppla ihop dem.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
        31 svar
        23 618 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg nivv
        av nivv