I love 2 stroke....!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I love 2 stroke....!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Alltså... köp en Mercury istället för en Tohatsu. Har bara ägt småmotorer när det gäller Tohatsu, men någonting säger att vissa prylar är lågbudget i Tohatsun trots det är samma fabrik som tillverkar Mercury och Mercruiser!
    Senast ändrad av Muskytracker; 2008-01-25, 21:00.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
      Skall ni köpa direktinsprutade tvåtaktare, köp för helsike en Optimax, inte en E-tec. E-tec är nästan identisk med Fischt-systemet som pga enorma problem med tekniken i motorn kursade det klassiska jättebolaget. Rapporter från handlare säger att E-tec motorerna börjar bli rena problembarnen precis som gamla Fischt. Vad är skillnaden mellan E-tec och Optimax? E-tec jobbar med högre tryck i soppainsprutningen medan Optimax arbetar med högre lufttryck. Mercury gjorde tydligen ett klipp som köpte det australiensiska bolaget med de rätta patenten. E-rude fick istället kontra med att namnändra ett tidigare misslyckande. Handlare snackar, men, men, men!
      Du påstår att Etec har problem vad grundar du det på? (rapporter från handlare)
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Läste du mina skrivelser ovan! Grunden är väl ganska solklar, vill du ha källor måste jag snacka om de vill gå ut med informationen officiellt. Jag går ut som bonnläpp efter skrivelserna här och kan försvara mig med att jag är en okunnig snubbe med bara maskinistexamen i ryggen, jag lovar dessa snubbar kan inte bara försvara sig med mina ringa kunskaper.

MVH

Kommentera

Man kan inte gå ut som "bonnläpp" och säga att företag har problem påstår man detta ska man kunna styrka sagda uppgifter!
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Att ni orkar. Jag gör det inte.
            Jag har gjort min hemläxa, och som vanligt ordentligt. Jag ser en hel del direkta felaktigheter i tidigare inlägg, men som sagt; Orka!

//Stefan
            Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Återkommer på måndag...

Om jag skulle glömma, remind me! Tro nu inte jag driver med er, not my style!

Har dock lite svårt (ääh) att gå ut med källan, han bekräftade bland annat att en grossist i Sverige höll på att koka under av Fischt och att historien ser ut att upprepa sig.

Pust... har man sagt A får man säga B, kanske vågar jag det nästa vecka.

MVH

Kommentera

Muskytracker, lågbudjet i Tohatsu. Nu fattar jag inte vad du menar. Tohatsu är ju rent motsatsen.
                Mer driftsäkra och bra motorer får du leta efter. Tohatsu är mer av arbetsmotorer. Inte massa lull-lull som kan paja. Dom är som gamla hederliga 240-740-940 i konstruktionen. Visst gillar man lull-lull då får man i längden räkna med problem. Och högre kostnader och saker som kan paja under båtturer.
                Finns dom som gillar bilar där det kokar av roliga elektronik prylar också.
                Är man bara tät med stålar eller inte har tummen mitt i handen när nåt händer.
                Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Elanen, trodde motsvarande. Har ägt de senaste 3 åren 2st mindre Tohatsu, haft ett helv. med dem trots det du skriver. Svårstartade, bullriga, oljan rinner ut, 15ggr har startsnöret hoppat av osv. osv. osv!

Kommentera

J.D Power and Associates

Har i USA har etecen vunnit pris oberoende pris for "customer satisfaction".

Kommentera

Jenk, i USA vinner Bayliner priser!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
                      31 svar
                      23 674 visningar
                      0 gillar