Minn-kota Endura c2 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minn-kota Endura c2

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Minn-kota Endura c2

Hej! tänkte köpa en elmotor, närmare bestämt en minnkota endura c2 30. Har en ganska liten båt. Vad ska jag köpa för batteri till den om ja köper? och är detta ett bra val? skulle vara glad om många skulle besvara med sina tips
    Senast ändrad av finnjäveln; 2012-01-05, 16:16. Anledning: stavfel

skulle vara väldigt glad om nån skulle svara

Kommentera

Det finns många trådar i ämnet om du använder sökfunktionen. Batteriet bör vara på minst 75Ah, gärna mer. En roddbåt kräver mindre ström än en båt med flat botten och bred akterspegel. Tudor och Exide är märken som många rekommenderar(har en Exide själv). Vad har du för båt? Sedan så behöver du en bra batteriladdare, tex CTEK eller motsvarande.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
        Det finns många trådar i ämnet om du använder sökfunktionen. Batteriet bör vara på minst 75Ah, gärna mer. En roddbåt kräver mindre ström än en båt med flat botten och bred akterspegel. Tudor och Exide är märken som många rekommenderar(har en Exide själv). Vad har du för båt? Sedan så behöver du en bra batteriladdare, tex CTEK eller motsvarande.
        okej tack! jag har en gammal flatbottnad eka, som väger mindre än 100kg är ganska smal.

Kommentera

Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
          Hej! tänkte köpa en elmotor, närmare bestämt en minnkota endura c2 32. Har en ganska liten båt. Vad ska jag köpa för batteri till den om ja köper? och är detta ett bra val? skulle vara glad om många skulle besvara med sina tips
          Hej Mathias F.;

Anledningen till att du inte fick ett snabbt svar av fiskeproffsen här är att det inte finns någon MINN KOTA Endura C2-32. De motorer i Endura-serien som tillverkas heter Endura C2
          30, 40, 45, 50, 55. Till en flatbottnad eka i mindre vatten duger Endura C2-30 bra. Är du ute i större insjöar eller svagt strömmande vatten rekommenderar jag att du går upp i storlek och väljer Endura C2-40 eller Endura 50.

Förr i tiden köpte Per-Erik Fant hos KB Fantoy både Lowrance ekolod och Minn Kota elektriska fiskemotorer av mig. Troligtvis är han pensionär idag, men det finns andra säljare hos KB Fantoy i Vasa som kan hjälpa dig idag.

Den som MINN KOTA har han Rekordfisken tar!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
            Hej Mathias F.;

Anledningen till att du inte fick ett snabbt svar av fiskeproffsen här är att det inte finns någon MINN KOTA Endura C2-32. De motorer i Endura-serien som tillverkas heter Endura C2
            30, 40, 45, 50, 55. Till en flatbottnad eka i mindre vatten duger Endura C2-30 bra. Är du ute i större insjöar eller svagt strömmande vatten rekommenderar jag att du går upp i storlek och väljer Endura C2-40 eller Endura 50.

Förr i tiden köpte Per-Erik Fant hos KB Fantoy både Lowrance ekolod och Minn Kota elektriska fiskemotorer av mig. Troligtvis är han pensionär idag, men det finns andra säljare hos KB Fantoy i Vasa som kan hjälpa dig idag.

Den som MINN KOTA har han Rekordfisken tar!

Old Firehand
            http://www.trumman.com/mk/minn_kota.htm
            okej, men stod på sidan att den hette 32 så dom måste ha skrivit fel, men tack för svaret, ska ändra inlägget då till 30, men kollade på hemsidan så tydligen säljer dom ej elmotorer längre på fantoy
            Senast ändrad av finnjäveln; 2012-01-05, 16:23.

Kommentera

Du har fel OF, kolla här: https://www.motonet.fi/web/guest/etu...ductid-54-3746.

Kommentera

Är det inte så att en kraftigare elmotor drar mindre ström än en mindre vid lägre hastighet? Lite ot men tillhör lite av samtalsämnet.
                Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

ja det är från motonet jag ska köpa

Kommentera

Hej Kai Anttila;

Visst händer det att jag har fel, men troligtvis inte när jag skriver att det inte finns någon MINN KOTA Endura C2-32. Här har du de motorer som MINN KOTA tillverkar i Endura-serien idag http://www.minnkotamotors.com/produc.../enduraC2.aspx .

Welcome to the Silent World...a World of Electric Fishing Motors !

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av heinrich79, 2010-09-16, 08:59
                    10 svar
                    4 850 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg heinrich79