Bålstasläp till quintrex 390? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bålstasläp till quintrex 390?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bålstasläp till quintrex 390?

Som rubriken lyder. Någon som har denna kombination till en 390? Är i köpartagen och ska ersätta min gamla båt men behåller gärna kärran om det går. Är ju ganska lik TK trailern som rekommenderas till 390, och har inga sneda sidorullar som kan skada, misstänker dock att båten kommer komma ganska nära skärmarna med dagens inställningar.
    Mvh Krizz

Ingen som kör denna kombo???

Kommentera

Hej
      Ursprungligen postat av krizz Visa inlägg
      Som rubriken lyder. Någon som har denna kombination till en 390? Är i köpartagen och ska ersätta min gamla båt men behåller gärna kärran om det går. Är ju ganska lik TK trailern som rekommenderas till 390, och har inga sneda sidorullar som kan skada, misstänker dock att båten kommer komma ganska nära skärmarna med dagens inställningar.
      Mvh Krizz

Hej Kristoffer;

Har du tillgång till telefon i morgon kan du ringa till Bålsta-Släpet AB och prata med Nicklas eller Tord Hedberg, Tel. 0171 - 46 80 50. De sålde nog tusentals Bålsta-Släp till Bobby Hazelius här i Bålsta när han var generalagent för Tracker-båtarna i Sverige....

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Får tacka läromästaren inom gäddfiske för svaret. Pratade faktiskt med dom tidigare idag. Var mkt hjälpsamma men kände tyvärr inte till båtmodellen. Fanns dock förhöjningsklossar till bakre hjulen/vaggan så det borde fungera. Vi chansar på det! Men om det sittar nån där ute i stugorna som vet svaret får dom gärna hojta till!

Kommentera

Hej!
          Jag kör en brenderup till min Quintrex (dock en större) vilket fungerar bra. Saknar dock den modell av släp man ofta ser utomlands.. typ (se länkar). Fråga Graeme på Quintrex annars...

Jag har denna typ:
          Click image for larger version

Name:	37098401 Flodstyrning.jpg
Views:	1
Size:	229,4 KB
ID:	1764875Click image for larger version

Name:	min båt.jpg
Views:	3
Size:	136,4 KB
ID:	1764876
          >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Äh, det är väl bara att prova...går väl att få t.om Quintrexen att ligga på vilken trailer som helst med lite vilja...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ah! sätt på ett par sådana så är det löst...

Beachmaster Launching Wheels
              Beachmaster,Boat Wheels, Dinghy Wheels, Launching Wheels, Transom Wheels, Skiff Wheels, RIB wheels, SIB Wheels
              >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Jag har en fogelsta 654u till min 390, enda jag gjort är att ja satt dit en extra kölrulle något längre fram och lite högre (för att få båten att hamna över skärmarna) än den längst bak. Då går båten upp på den första och vilar sen på den "nya".

Kanske inte alls e som bålsta trailern iofs, orkade inte googla.
                I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Ursprungligen postat av SWE Visa inlägg
                  Ah! sätt på ett par sådana så är det löst...

Beachmaster Launching Wheels
                  http://www.beachmaster.co.nz/
                  Precis! Å kanske svetsa på en kulhandske i fören. Hade vart nåt

Kommentera

Quintrex som verkar vara båtarnas båt alla kategorier måste väl för tusan passa på vilken trailer som helst....
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
                    15 svar
                    739 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
                    4 svar
                    339 visningar