Tips på obromsad 80km/h trailer till Buster RS. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på obromsad 80km/h trailer till Buster RS.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på obromsad 80km/h trailer till Buster RS.

Hej.
    Har precis köpt en Buster RS. Nu så måste jag införskaffa mig en trailer.
    Jag vill ha en obromsad 80 trailer.

Jag har kollat lite på en ny Easyline 750u för 10500 kronor. Tycker den verkar väldigt prisvärd och ganska rejäl. Funderar även på att montera extra sidohjul.

Har ni några för o nackdelar på den? Vilka andra märken o trailers rekommenderar ni och varför?

Med vänlig hälsning, Johan

För ett par tusen till får du en Tiki 700. Då slipper du knöla med ljusramp när båten ska i och ur drickat plus att du får en rejälare trailer. Easyline är enligt min uppfattning ganska så "easy".

Kommentera

har en Thule 7516u köpt ny med båten förra året,stabil och fin att köra med båt och utan.

Kommentera

Jag tänkte köpa en TK 750 innan jag kollade Transportstyrelsens finstilta. Nu blir det nog en Majava 550. Utgår från att du har koll på vad du får dra med din bil. Majavas 750kg vagn verkar uppskattad efter vad jag läst.

Kommentera

Det du säger med ljusrampen är ju vettigt. Är tikin stabilare med en längsgående "balk" mitt under båten istället för easylines dubbla sidobalkar?

Kommentera

Ursprungligen postat av uno63 Visa inlägg
            har en Thule 7516u köpt ny med båten förra året,stabil och fin att köra med båt och utan.
            Det jag har läst på nätet så verkar Thule och easyline vara "samma" trailer? Dom ser ju nästan exakt likadana ut.

Kommentera

Jag har en 750 som är märkt med både Thule och easyline från -07. Nöjd med den, och tycker är väldigt stabil och lätt att ställa om för olika båtar (endast haft plastbåtar på den dock). Känns som ok kvalité fast den nu blivit några år. Enda minuset är ju
              ljusrampen som sagt..

Hmm, någon som byggt om sin trailer så man slipper lossa rampen?

Kommentera

Hej,
                Jag har en Tiki bt 600 som jag är jättenöjd med. Mkt prisvärd och jätteskönt att slippa ta loss ljusrampen varje gång. Har haft en Fogelsta 1308 och det var ett evigt fixande med ljusrampen....
                // Didde

Kommentera

Kör oxå med Tiki å som andra skriver så är det satans gott att slippa hålla på med ljusrampen, haft easyline innan men Tiki känns rejälare med surröglor osv...

Kommentera

Kollat Respo?
                    Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
                    4 svar
                    428 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Arbetar...
                    X