Combilock till Brenderupp passar inte... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Combilock till Brenderupp passar inte...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Combilock till Brenderupp passar inte...

Köpte ny båt och trailer under fjolåret Valet av trailer föll på en Brenderup 18022B med kulhandsken Winterhoff WW 200-B3 Gjuten. Tänkte inte på att köpa lås direkt när jag köpte trailern utan drog iväg till Bauhaus och köpte ett Combilock (blått). Enligt spec ska låset och handsken passa ihop. Jag upplevde dock att om man petade bort de blå plastflänsarna gick låset att trä av.

Båten står nu i låst och larmat utrymme och fastlåst på annat vis men våren närmar sig och då behöver jag ta tag i problemet. Någon som upplevt samma bekymmer?

Ursprungligen postat av jnbs Visa inlägg
    Köpte ny båt och trailer under fjolåret Valet av trailer föll på en Brenderup 18022B med kulhandsken Winterhoff WW 200-B3 Gjuten. Tänkte inte på att köpa lås direkt när jag köpte trailern utan drog iväg till Bauhaus och köpte ett Combilock (blått). Enligt spec ska låset och handsken passa ihop. Jag upplevde dock att om man petade bort de blå plastflänsarna gick låset att trä av.

Båten står nu i låst och larmat utrymme och fastlåst på annat vis men våren närmar sig och då behöver jag ta tag i problemet. Någon som upplevt samma bekymmer?
    Installerat det hela korrekt?
    https://youtu.be/FPicCiz9vC0

Kommentera

Vill minnas att jag hade samma problem med min TK-trailer.

Kollade combilocks hemsida och jag kom fram till att jag skulle ha ett blått lås men det var för stort för handsken. Så jag bytte till ett grönt som passade bättre. Det var ett par år sedan så jag minns inte om jag tolkade infon från combilock fel eller det var fel från deras sida.

Kommentera

Det är rätt monterat, går typ inte att montera fel.
        Problemet är att flensen på handskmodellen är väldigt liten. En idé kan ju vara att gå ner en storlek till grön om den går på. Annars är det segt att byta handske nu när låsbulten är monterad.

Kommentera

Finns det inte andra lås än combilock?

Kommentera

Absolut men åker på att byta handske då. Har för övrigt ett godkänt Robstop Ww30 liggandes i bilen som jag chansade på skulle passa. Hittar inget som passar på just den handsken. Köpa ett tredje lås ger en totalkostnad på ca 6000 kr för lås. Det stör mig lite också ��

Kommentera

Okej. Har ingen vidare koll på lås osv till trailers, men det är alltså så att vissa handskar enbart är kompatibla med vissa fabrikat och modeller av lås?

Kommentera

Ja, det är en riktig djungel när det gäller godkända lås. Man hade önskat att det fanns en standard för hur en kulhandske ska vara gjord och att fler lås passade på fler handskar.

Kommentera

Det verkar vara lite si och så med Combilocks rekommendationer. Jag fick fel storlek levererad när jag köpte trailer, Fogelsta 13022B. Fick byta till en större storlek.
                  Håll ordning på delarna till låset!
                  Själv lyckades jag tappa bort låsbulten. Lade den på trailern när jag höll på och kopplade hemma. Den ramlade naturligtvis av på vägen till rampen. Som tur var hittade jag bulten på vägen.

Kommentera

finns ju reserv att köpa....och för en gångs skull har Comstedt satt ett någorlunda överkomligt pris....
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
                    15 svar
                    769 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
                    4 svar
                    388 visningar