Kvalitetstrailer till ca 600-700 kg, bromsad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kvalitetstrailer till ca 600-700 kg, bromsad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kvalitetstrailer till ca 600-700 kg, bromsad

Hej,

Blir en Sandströms 510 med 50hk nu i vår. Fullutrustad verkar vikten landa på drygt 600 kg. Behöver en trailer, 80 km/h och bromsad. Vill ha med bra kvalité!

Ska jag ha gummihjul? Aldrig haft detta innan men verkar bra.

Kommer traila längre sträckor ibland och förutom under sommarsemestern kommer båten stå på trailern.

Måste vara bromsad för att fungera med bilen.

Senaste trailer jag hade var byggd så att ingen ramp behövde plockas av inför sjösättning, det var grymt skönt så denna lösning önskas igen.

Tips önskas snabbt då det är lite bråttom att beställa båten.

Har själv en TK-trailer BT1000 och jag inte säga annat än att jag är och har varit grymt nöjd med den

Kommentera

jäkligt nöjd med min maijava vt 1000 pro
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg
        Hej,

Blir en Sandströms 510 med 50hk nu i vår. Fullutrustad verkar vikten landa på drygt 600 kg. Behöver en trailer, 80 km/h och bromsad. Vill ha med bra kvalité!

Ska jag ha gummihjul? Aldrig haft detta innan men verkar bra.

Kommer traila längre sträckor ibland och förutom under sommarsemestern kommer båten stå på trailern.

Måste vara bromsad för att fungera med bilen.

Senaste trailer jag hade var byggd så att ingen ramp behövde plockas av inför sjösättning, det var grymt skönt så denna lösning önskas igen.

Tips önskas snabbt då det är lite bråttom att beställa båten.
        Hej Mikael;

Kontakta Niklas Hedberg på Bålstasläpet....

Bålsta Släpet ]https://www.balstaslapet.se/‎CachadBålsta Släpet AB. Box 83. Helgövägen 5 746 22 Bålsta info@balstaslapet.se
        0171-46 80 50. Följ oss på Facebook

Själv har jag använt Bålstasläpets båttrailer med självjusterande vaggor problemfritt åren 1971 - 2018 från Ystad i söder till Kvalsundet i norr.

Old Firehand
        Leif Engström
        Senast ändrad av Old Firehand; 2018-04-27, 17:34.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Mikael;

Kontakta Niklas Hedberg på Bålstasläpet....

Bålsta Släpet ]https://www.balstaslapet.se/‎CachadBålsta Släpet AB. Box 83. Helgövägen 5 746 22 Bålsta info@balstaslapet.se
          0171-46 80 50. Följ oss på Facebook Vi reserverar oss för prisändringar,
          slutförsäljning och eventuella felskrivningar. © Bålsta Släpet AB ...

Själv har jag använt Bålstasläpets båttrailer med självjusterande vaggor problemfritt åren 1971 - 2018 från Ystad i söder till Kvalsundet i norr.

Old Firehand
          Leif Engström

Hej och tack!

Tittar på denna lite mer. Vet du om just en Sandström 510 ligger bra på denna trailer? Tittat på REG1000EU.

Behöver man montera bort någon ramp eller liknande eller är det bara att backa ner och börja sjösätta?

Kommentera

Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
            Har själv en TK-trailer BT1000 och jag inte säga annat än att jag är och har varit grymt nöjd med den
            Denna såg också intressant ut. Hur fungerar det med de vattensäkra hjulhusen? Behöver man köpa till en vagga eller duger den i normalt utförande. Är ju inte helt billig i grunden.

Vad har du för båt på denna trailer?

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              jäkligt nöjd med min maijava vt 1000 pro
              Var hittar du dessa och hur ligger de i pris? Vid googling får jag en massa finska sidor, min finska är tyvärr begränsad ;-).

Kommentera

Var hittar du dessa och hur ligger de i pris? Vid googling får jag en massa finska sidor, min finska är tyvärr begränsad ;-).
                googlade jag med....annars har M-trailer scandinavia agenturen i Sverige, ring Bengt Larvia och hör om nån säljer dom i din närhet...

Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Denna såg också intressant ut. Hur fungerar det med de vattensäkra hjulhusen? Behöver man köpa till en vagga eller duger den i normalt utförande. Är ju inte helt billig i grunden.

Vad har du för båt på denna trailer?
                  Har aldrig haft problem med hjullagren, om det är det du menar. Däremot har jag bytt bromswire på båda sidorna, men det är ju normalt underhåll. Jag kör med min i standardutförande och jag tycker det funkar kanon och då trailar jag ensam 99 av 100 gånger. Jag kör en Uttern 5001 (styrpulpet på 480 kg) med 50 hk fyrtaktare, frontmotor och en helvetes massa batterier och utrustning...

Kommentera

Inte helt enkelt med trailer. Oftast långt till återförsäljare så man kan inte ”klämma och känna” innan köp. Sen verkar det ändå som man får halvchansa om båten passar hyfsat, ok eller perfekt på trailern. Detta samtidigt som priserna inte är så låga att man bara byter om det inte blir bra.

Men men, tack för svar! Jag ska efterforska lite mer innan beslut.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
                    15 svar
                    741 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
                    4 svar
                    343 visningar