Ny trailerbil - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny trailerbil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ny trailerbil

    Har haft en BMW 320d i många år, och har använt den till att traila min båt. Den har klarat av sig väldigt bra, även att den bara är bakhjulsdriven.

    Click image for larger version  Name:	IMG_20230624_211630_resize_32.jpg Views:	87 Size:	700,7 KB ID:	2633361Click image for larger version  Name:	IMG-20221024-WA0035_resize_18.jpg Views:	84 Size:	288,2 KB ID:	2633362

    Men efter et par gånger på rampen när det här hände, så började man tänka efter en 4x4.. och kanske lite högre markfrigång, en SUV eller så..? Problemet var bara på natur/grus ramper.

    Click image for larger version  Name:	IMG_20231024_011955_compress96.jpg Views:	84 Size:	129,2 KB ID:	2633363

    Börja titta lite på markanden... Problemet va också att mitt körkort va lite begränsande, har bara B-kort, så maks total massan får bara vara 3500kg. Trailern är 1000kg, så bara 2500kg till bilen... Inget väldigt urval om man vill ha en SUV. Tittade mäst på BMW X3 F25 och Range Rover Evoque. Men sen fick jag syn på Mercedes GLK, den va lite kantig och grov men på något sätt ganska schysst.. Sen när ja hittade en individ som även mamman blev förtjust i så blev det en Mercedes, en facelift med AMG utrustning, 220 CDI 4-Matic. Den monterades med krok, men har inte än testat traila någonting för vintern är på gång... hoppas våren kommer snart.

    Click image for larger version  Name:	IMG_20231230_214231_compress96.jpg Views:	84 Size:	339,2 KB ID:	2633364Click image for larger version  Name:	IMG_20231229_192345_compress0.jpg Views:	84 Size:	215,7 KB ID:	2633365


    ​​​​​
    Senast ändrad av Maxxim; 2024-01-04, 10:35. Anledning: Typos

  • #2
    Den blir nog riktigt bra, inte sett så många med en GLK som dragare men den lär ha en kompetent drivlina för dina naturrampsbekymmer. Hade jag haft åtmimstone 2-3 pendlarmil till jobbet så hade jag absolut övervägt en sån med en diesel, gillar funkisdesignen som ger utrymme och god runtomsikt och komforten lär övertyga. Lycka till!
    Senast ändrad av anteman; 2024-01-04, 13:47.

    Kommentera


    • #3
      Är problemet enbart att bilen gräver ner baken något så hade jag satsat på att köpa mattor för att slippa att hjulen snurrar.
      Men det bygger på att du är nöjd med bilen i övrigt.

      T.ex: https://www.biltema.se/bil---mc/bilt...saApBOEALw_wcB

      Finns flera olika typer.

      Men som sagt, det är om det enda problemet är att bilen gräver ner sig.

      Kommentera


      • #4
        GLK inköpt...

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
          Är problemet enbart att bilen gräver ner baken något så hade jag satsat på att köpa mattor för att slippa att hjulen snurrar.
          Men det bygger på att du är nöjd med bilen i övrigt.

          T.ex: https://www.biltema.se/bil---mc/bilt...saApBOEALw_wcB

          Finns flera olika typer.

          Men som sagt, det är om det enda problemet är att bilen gräver ner sig.
          Jo, jag han köpa et par såna mattor, och det funkade ganska bra.. Men kanske det här va mera ett bilfeber som behövde bli läkad. :-D Men det blev lite updatering på många områden, nyare bil, lite rymligare, fyrhjulsdrift, bättre markfrigång(BMW va väldigt låd, droppad).

          Click image for larger version

Name:	IMG_20240104_114251_compress31.jpg
Views:	280
Size:	988,3 KB
ID:	2633385

          Kommentera


          • #6
            Fin Mercedes
            den lär göra jobbet!

            Kommentera


            • #7
              Såg grym ut! Har en g31 xdrive men vore trevligare o ha något med mer markfrigång då ja nu får skippa vissa "traktor stigar/naturtamper"^^

              Kommentera


              • #8
                Blir nog bra det där! Har en 4-hjulsdriven BMW som har klarat de mest vansinniga skogsramper. En gång fick jag i och för sig koppla av bilen med båten kvar i sjön för att köra loss bilen.

                Helst skulle jag vilja ha en Toyota Hilux. Måste helt enkelt ha det när jag tänker efter.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
                  Blir nog bra det där! Har en 4-hjulsdriven BMW som har klarat de mest vansinniga skogsramper. En gång fick jag i och för sig koppla av bilen med båten kvar i sjön för att köra loss bilen.

                  Helst skulle jag vilja ha en Toyota Hilux. Måste helt enkelt ha det när jag tänker efter.
                  Robust bil, lite som en Ambassadeur
                  https://www.youtube.com/watch?v=kFnVZXQD5_k

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57
                  20 svar
                  835 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sadda
                  av Sadda
                   
                  Startad av Sajmen, 2023-07-17, 20:30
                  35 svar
                  1 751 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Fiskare Bob  
                  Startad av Sadda, 2023-07-23, 12:43
                  10 svar
                  476 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg tre S
                  av tre S
                   
                  Startad av Maxxim, 2024-01-03, 22:19
                  8 svar
                  478 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Smolt
                  av Smolt
                   
                  Startad av Sebastian T, 2024-02-04, 09:15
                  16 svar
                  857 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg mrfisker  
                  Arbetar...
                  X