Jag vill flugfiska !!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jag vill flugfiska !!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag vill flugfiska !!!

Jag sitter här på mitt jobb och vill åka och flugfiska... men jag kan inte... Jag skulle vilja åka till vättern och prova på att flugfiska harr. Men eftersom jag har jour i helgen kan jag inte åka så långt.

Får åka till Säbylundsjön i Kumla och fiska Regnbåge då.

Tänk vad långt det är till fredag..... suck...

ja måndagar och tisdagar brukar det vara ett riktigt sug efter fisket... själv jobbar jag "bara" till fem i morgon så det blir efter det en tur på norsälven med flugspö och ul. får se ifall man kan lura ngn rackare.
    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Lycka till med fisket. Får vänta till Lördag. Har bara Put & Take hemmavid och har inte riktigt råd med 125:- för bara 2 timmars fiske :P

Har vättern oxå men det är 10-20 mil att åka tar för lång tid för att hinna en eftermiddag.

Kommentera

Ja ibland blir man sugen! tur att man har ett flexibelt kneg så man kan dra lite nrä man vill. Var i mörrum igår men gick som vanligt lottlös

Kommentera

Då lider vi av samma symptom tror jag..
          [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Ursprungligen postat av grebgokz
            Lycka till med fisket. Får vänta till Lördag. Har bara Put & Take hemmavid och har inte riktigt råd med 125:- för bara 2 timmars fiske :P

Har vättern oxå men det är 10-20 mil att åka tar för lång tid för att hinna en eftermiddag.

blev inte flugfiske utan tog mig ut i gapern i en gammal träeka. allt hade vart super om det inte börjat regna å blåsa så vågorna slog in i båten ibland samt att en wobbler fastnade i mororn så den stanna. Spärren till den fastnade oxå så vi fick i den grova blåsten skruva loss en 20hk å ta upp i båten för att få loss draget. När detta var klart var det bäckmörkt. Hade det inte vart för dessa små insidenter hade det nog blitt en fin tur... men det blev ett par sköna bilder iaf
            så idag blir det norsälven med flugspö å kanot istället!

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta
              blev inte flugfiske utan tog mig ut i gapern i en gammal träeka. allt hade vart super om det inte börjat regna å blåsa så vågorna slog in i båten ibland samt att en wobbler fastnade i mororn så den stanna. Spärren till den fastnade oxå så vi fick i den grova blåsten skruva loss en 20hk å ta upp i båten för att få loss draget. När detta var klart var det bäckmörkt. Hade det inte vart för dessa små insidenter hade det nog blitt en fin tur... men det blev ett par sköna bilder iaf
              så idag blir det norsälven med flugspö å kanot istället!
              Vissa dagar tycks världen göra allt för att man ska få veta att man lever!
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
                Vissa dagar tycks världen göra allt för att man ska få veta att man lever!

ja å det var f-n inte bättre ikväll. tog kanoten ut på älven. Regnade bra redan i början men jag hoppades på att det skulle ge sig. ICKE! istället öker det till ett enormt ösregn samt att vinden tilltar till MYCKET kraftig. Flugfiske var inte att tänka på idag. Det possitiva var väll att jag utan problem kunde kasta ut hela linan på rullen (i medvind). Höll ut en timme och försäkte ro drag och kasta men sedan var det bara att ge efter för vädrets makter å vända hem igen...

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Tråkigt med vädret. Men så är det ofta tycker jag när man tänkt sig fiska. Speciellt om man planerat nått en hel vecka så regnar och eller blåser alltihopa bort :P

Kommentera

Ursprungligen postat av grebgokz
                    Tråkigt med vädret. Men så är det ofta tycker jag när man tänkt sig fiska. Speciellt om man planerat nått en hel vecka så regnar och eller blåser alltihopa bort :P
                    Ja det roliga var ju att här i karlstad var det fint när jag åkte. 3 mil är det dit jag fiskade. När jag kom fram regnade det lite men det såg ut som om det skulle bli bra, men så fort jag var ute på älven började det...
                    Men men man för väll använda den gamla klychan "det var gött å komma ut iallafall"
                    Skall ta igen det till helgen, men då blir det nog tyvärr inte mycket flugfiske utan mer UL och gädda.

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    152 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X