Nybörjare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybörjare

Hålla!

Jag tänkte svinga mig in i flugfiskets underbara värld.

Jag har inhandlat ett kispiox set klass 5 och nästan allt därtill.

Jag undrar väl egentligen om det finns folk runt om Eskilstuna som kanske skulle vilja dra ut mot vattnet nån gång, jag skulle uppskatta lite starthjälp.

Mitt tips till dig är att köra med en fluga utan själva "kroken" kvar ute på en gräsmatta. Det ger grymt mycket på kasttekniken. Lägg ut något mål för att lära dig kasta dit du vill.

Sen när man känner att man behärskar kasten lite mer kan man bestämma sig för att kasta fluga på öppet vatten.
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Hör dig även för med din lokala fiske klubb om kast kurser? Bästa sättet att lära dig att kasta fort och rätt.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

annars har du youtube med massa bra klipp på hur man kastar och de vanligaste felen man gör när man kastar
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Här tycker jag det finns en del matnyttigt kring kasttekniker.

http://www.youtube.com/user/Bumcast/videos

Kommentera

Ja visst jättebra tips, dock är det nog roligare att dra ut med någon likasinnad. Helt värdelös är jag väl inte. Hehe

Kommentera

Nej, det handlar inte om att vara värdelös eller inte? Men att träna kast teknik vid ett fiske vatten är ingen bra ide' för en nybörjare. De vakande fiskarna eller bara möjligheten att få fisk? Kommer att ta bort fokuset för dig från att lära dig att kasta på ett riktigt och bra sätt. Ju mindre som distraherar ju bättre. Gimlans råd att träna på gräs är mycket vettigt.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2012-04-18, 09:07.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Alla har vi stått och nött på en gräsmatta.
                Jag gick sedan in i ett skogsparti och tränade bland alla träden för att lära mig kasta med mer precision och kunna värja mig för alla grenar och buskar.
                Sedan var det lättare att komma ut till fiskevattnet och fokusera på fisken.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
                29 svar
                3 208 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg s1lvertungas  
                Arbetar...
                X