Fiskekort? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekort?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskekort?

Hallå!
    Tror att ämnet passar här....
    Det är så att jag funderat på att köpa fiske kort i emån en längre tid och härom dagen slog jag till.
    Men innan så har jag kollat på deras hemsida vad som gäller... Och det ända speciella är att dom har 2st zoner som endast är avsett för flugfiske och det är ju helt OK. Man kan köpa 3 olika sorters fiske kort:
    Vanligt dagkort-ej flugfiske zoner=30kr
    Dagkort för flugfiske zoner=60kr
    Årskort= 200kr

Så jag köpte ett årskort för då kan jag fiska i vilka zoner jag vill, så tolkar jag det iaf. Men när jag köpt mitt kort så blev jag lite osäker och frågade damen bakom kassan om flugfiske zonerna ingick i årskort. "det tror jag, men jag ska kolla upp det" svarade hon.

Igår ringde hon mig och berättade att detta inte ingick. Alltså nu har jag ett årskort men om jag vill fiska i flugfiske(öring) zonerna så måste jag lösa en dagarskort varje gång jag är sugen på lite öring.
    Jag tycker inte det är OK, speciellt eftersom det inte står någon info någonstans att flugfiske sträckorna inte ingår i årskortet.
    Så vill jag fiska öring 10ggr i år så kommer det att kosta mig 600kr utöver årskortet plus att jag måste jaga kort innan jag kan åka ut.
    Vad tycker ni? är det OK att göra så?

Det verkar ju onekligen väl krångligt..

Kommentera

Hur är det med möjligheten att köpa flugfiskekorten på webben? Är flugfiskekorten begränsade till ett visst maxantal/dygn och sträcka?
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jo jävligt krångligt, speciellt jag som gillar att komma ut typ kl5 på morron och då ska man hinna någon gång i veckan efter jobbet fixa kortet inför helgen....

Nä det går inte på webben, det är hembygdsföreningen i en lite by som ansvarar för fiskevården på den sträckan.
        Hade tänkt ringa dom o gnälla eller så skiter jag i det och spelar ovetande ifall jag blir påkommen på öringsträckorna..bara säga: "Vadå?jag har ju årskort så det måste ingå!" fast man är ju ändå en seriös så det känns lite fel att göra så.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
        29 svar
        3 215 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg s1lvertungas  
        Arbetar...
        X