hemma efter1 vecka i sälen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hemma efter1 vecka i sälen.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hemma efter1 vecka i sälen.

Fisket var si sådär vädret blåste oss bokstavligen kan man säga. Men har under tiden hunnit testa 2 av mina kreationer, en streamer och min nattslända. Streamern gjorde jag bara för att testa lite men denna gav mig vinstlotten på denna tripp 2 öringar och en vild fjäll röding på 1,5. Så nu skall det bindas lite streamers för denna rackare kunde fiskarna inte bara låta bli när det blåste för mycket för torrfluga eller regnade.

Lägger upp bilder på firrarna och flugorna imon när man laddat batterierna. Några bilder från mobilen får duga så länge.

Click image for larger version

Name:	12060141.jpg
Views:	1
Size:	1,02 MB
ID:	1811150Click image for larger version

Name:	12060161.jpg
Size:	640,6 KB
ID:	1811151Click image for larger version

Name:	2012-06-26 12.36.40.jpg
Size:	460,0 KB
ID:	1811152Click image for larger version

Name:	12060238.jpg
Size:	558,4 KB
ID:	1811153Click image for larger version

Name:	12060279.jpg
Size:	670,4 KB
ID:	1811154Click image for larger version

Name:	12060291.jpg
Size:	599,6 KB
ID:	1811155
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Hmmm...tycker att en av bilderna ser ut som en sträcka vid hällan naturreservat. Om så är fallet hur gick det
    för dej där? Har själv inte haft någon tur där men det blir nog en sväng dit ändå....

Kommentera

Click image for larger version

Name:	431.jpg
Size:	709,4 KB
ID:	1763103Click image for larger version

Name:	444.jpg
Size:	666,2 KB
ID:	1763104

västerdalsälven va riktigt trögt vart för kallt kläckningar i små mängder, på torrt gick det riktigt segt men bättre lycka med gulskallade nymfer men bara smått.

Rödingen man fick på streamer uppe på fjällsjön vi besökte. Som syns på bilden va det inte direkt nån flugkastar vindar direkt. Riktigt härlig nord väst vind som piskade oss ihärdiga på sjön.
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Tråkigt med vädret! Men ni ser ut att ha haft det ganska trevligt ändå av bilderna att döma. Hoppas att du kommer iväg på ett riktigt skitfiske med trevligare väder snart.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

v29 smäller det igen då står hede på tur, så man får väl se om man kan lura nått större den resan med

Kommentera

Håller tummarna för det! Ska du till Hede? Då får du väl binda upp den gamla Hede serien då?

Kommentera

naaaah binder upp en mojo serie istället verkar som firrarna gillar det man binder.....trots de få timmarna man fick med torrfluga så levererade mojo sländan. Ska se om man hinner binda lite streamers som firrarna va galna i veckan så lägger jag upp dom här. En variant av wooly bugger men bara i marabou......rödingen och 2 öringar gillade den skarpt och hade flertalet nafs på flugan, binda med lite kortare "svans" bara

Kommentera

Hej!
                Får man fråga vilka vatten ni var och fiskade i? Speciellt sjön?

Kommentera

vi fiskade i görälven, västerdalsälven och en massa tjärnar runt sälen 2st olika fiskevårdsområden.

Sen vad gäller fjällvandringen så håller jag det för mig själv, redan "högt" fisketryck av maskmetar nötter som tog upp all fisk de kroka, mest mindre fisk under minimimåttet. Sånt får en att se rött. Sen att att avslöja fiskeplatsen på ett öppet forum gör knappast fiske vattnet någon större tjänst. visserligen skulle man kunna tro att den långa vandringen avskräcker men trots det så såg man sånt som man absolut inte vill se

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
                    naaaah binder upp en mojo serie istället verkar som firrarna gillar det man binder.....trots de få timmarna man fick med torrfluga så levererade mojo sländan. Ska se om man hinner binda lite streamers som firrarna va galna i veckan så lägger jag upp dom här. En variant av wooly bugger men bara i marabou......rödingen och 2 öringar gillade den skarpt och hade flertalet nafs på flugan, binda med lite kortare "svans" bara
                    Ja, du klarar dig nog gott med dina specialare. Vore kul att se den där Wooly Bugger varianten.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X